22-Jan-2024, 11:27 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Jan-2024, 12:00 PM door Hoekie.)
Het gaat om de topicstarter, maar na je opmerking over je Snoek-L verlichting ook maar mijn persoonlijke keuze.
Na het testen en de inmiddels opgedane praktijkervaring krijgt mijn Snoek-L minimaal een Lupine SL F Cargo.
Is dat geen optie, dan bestel ik mijn Snoek-L zonder koplamp en koop ik een losse SL F Cargo of Minimax. Over positieverlichting moet ik nog nadenken. Kan later altijd nog.
Aanvulling:
Ik heb in mijn QV sinds een week 2x SL F Cargo (waarvan de rechter 'altijd' op dagrijverlichting)
En dat is een openbaring. Niet eens zozeer het grootlicht, dat had ik verwacht, maar vooral de rust aan de ogen; Het dimlicht kan wat hoger en toch geen gloeiende verkeersborden. het is een egale deken van licht in plaats van vlekken, geen heldere vlek dichtbij.
Bij controle van de hoogte instellingen in de garage zie ik ook dat de Lupine's duidelijk minder stroolicht naar boven hebben dan de andere lampen. Een SL nano (A)F bijvoorbeeld heeft zelfs echt helemaal geen strooilicht naar boven. Indrukwekkend.
Grootlicht behoeft eigenlijk geen aanvulling, maar daarmee kan ik bijvoorbeeld in een bocht net buiten 's Heerenhoek nemen bijna net als overdag omdat
a. ik links met grootlicht het pijlvormige verkeersbord kan zien welke aangeeft waar de afslag is en
b. het ver-brede licht de bocht inschijnt. Zalig.
Daarbij heeft de SL F Cargo een zuininge 1.5W dagrijlverlichting. Verlichting gaat aan als ik de schakelaar omzet (niet altijd vanzelfsprekend) en start auto in de gewenste dagrijverlichting stand. Programmeer functie voor auto of handmatig schakelen tussen de lichtmodi. Geniaal.
Met cargo bedrade afstandsbediening = direct al voldoende lang = 100% geen gezeik met eventuele garantie claim
Bedraad= zonder vertraging + geen batterij.
Met BT kunnen de lampen gekoppeld worden, leuk, maar vanwege stroomverbruik en omdat het niet nodig is schakel ik liever met één lamp.
Vanwege short BT range was dat schakelen bovendien niet altijd synchroon. Plus vertraging = irritatie.
Blijft er nog wat te klagen? Ja, hoewel het een bwoa/hallo! grootlicht is, kan die nog hoger en breder zodat nog scherpere bochten verlicht genomen kunnen worden. Daarom wellicht een Minimax in mijn Snoek-L. Weliswaar ook weer 2W ipv 1.5W dagrijverlichting maar een Snoek-L heeft ook weer maar één lamp ipv twee.
Na het testen en de inmiddels opgedane praktijkervaring krijgt mijn Snoek-L minimaal een Lupine SL F Cargo.
Is dat geen optie, dan bestel ik mijn Snoek-L zonder koplamp en koop ik een losse SL F Cargo of Minimax. Over positieverlichting moet ik nog nadenken. Kan later altijd nog.
Aanvulling:
Ik heb in mijn QV sinds een week 2x SL F Cargo (waarvan de rechter 'altijd' op dagrijverlichting)
En dat is een openbaring. Niet eens zozeer het grootlicht, dat had ik verwacht, maar vooral de rust aan de ogen; Het dimlicht kan wat hoger en toch geen gloeiende verkeersborden. het is een egale deken van licht in plaats van vlekken, geen heldere vlek dichtbij.
Bij controle van de hoogte instellingen in de garage zie ik ook dat de Lupine's duidelijk minder stroolicht naar boven hebben dan de andere lampen. Een SL nano (A)F bijvoorbeeld heeft zelfs echt helemaal geen strooilicht naar boven. Indrukwekkend.
Grootlicht behoeft eigenlijk geen aanvulling, maar daarmee kan ik bijvoorbeeld in een bocht net buiten 's Heerenhoek nemen bijna net als overdag omdat
a. ik links met grootlicht het pijlvormige verkeersbord kan zien welke aangeeft waar de afslag is en
b. het ver-brede licht de bocht inschijnt. Zalig.
Daarbij heeft de SL F Cargo een zuininge 1.5W dagrijlverlichting. Verlichting gaat aan als ik de schakelaar omzet (niet altijd vanzelfsprekend) en start auto in de gewenste dagrijverlichting stand. Programmeer functie voor auto of handmatig schakelen tussen de lichtmodi. Geniaal.
Met cargo bedrade afstandsbediening = direct al voldoende lang = 100% geen gezeik met eventuele garantie claim
Bedraad= zonder vertraging + geen batterij.
Met BT kunnen de lampen gekoppeld worden, leuk, maar vanwege stroomverbruik en omdat het niet nodig is schakel ik liever met één lamp.
Vanwege short BT range was dat schakelen bovendien niet altijd synchroon. Plus vertraging = irritatie.
Blijft er nog wat te klagen? Ja, hoewel het een bwoa/hallo! grootlicht is, kan die nog hoger en breder zodat nog scherpere bochten verlicht genomen kunnen worden. Daarom wellicht een Minimax in mijn Snoek-L. Weliswaar ook weer 2W ipv 1.5W dagrijverlichting maar een Snoek-L heeft ook weer maar één lamp ipv twee.