Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat zijn de kritieke onderdelen op een ligfiets / velomobiel?
#19
(15-Jan-2024, 09:36 PM)Jeroen S schreef: Zoek je een Shimano naafje met een 8-9-10 speed cassettebody, dan vindt je die over 20 jaar ook nog wel denk ik.
Da's denk ik meer geluk dan wijsheid. Nl. het geluk dat het Shimano lukte om met dezelfde body (en dus lage ontwikkelkosten) extra versnellingen toe te voegen. Weet niet waarom ze dat destijds zo gedaan hebben, m'n vermoeden zegt prijsdruk. Gevolg is dus enorme aantallen en na het verlopen van een aantal patenten ook klonen. 

(15-Jan-2024, 09:36 PM)Jeroen S schreef: Ik vind het ook wel spannend dat nagenoeg alle Velomobielen uit dezelfde fabriek komen, als die er morgen mee zou kappen, hebben we best een probleem.
Ik vind het op dit moment een voordeel. Een kleinere fabriek zou duurder produceren dan nu noodzakelijk is, als er voor COVID al felle concurrentie was geweest waren ze in die tijd dan misschien allebei omgevallen. De enige manier om dat probleem op te lossen is... zorgen dat er meer verkocht wordt! Dus, denk aan jezelf, smeer iedereen en z'n zusje een velomobiel aan Wink

(15-Jan-2024, 09:36 PM)Jeroen S schreef: Allard, Theo, Ymte zijn ook allemaal al een eindje in de 50. Ik denk niet dat die nog 30 jaar doorgaan.
Eggert is in de 80? Maar Daniel Fenn is volgens mij van mijn leeftijd. Er zijn een paar andere jonge gasten die ik nog weleens in dat gat zie springen, zolang het maar blijft wat het nu is. En ook daarom: denk aan jezelf, smeer iedereen en z'n zusje een velomobiel aan Wink

(15-Jan-2024, 10:05 PM)Hardloper schreef: Volgens mij wil Jan ook wel dat de Velomobielen zoveel mogelijk standaard onderdelen bevat en makkelijk te repareren valt.
Klopt. Jan heeft ook geen reden om het anders te doen. Hij heeft al een niche waar niemand anders zomaar in durft te duiken of zelfs kan duiken (zonder een enorme zak geld dan tenminste), en exotische onderdelen maken vooral zijn leven moeilijker.

(15-Jan-2024, 10:05 PM)Hardloper schreef: Klopt helemaal. Zo neem je volgens mij beter een Dacia als een andere Frans merk volgens mijn vader. Die eerste heeft minder snufjes.
Denk dat het verschil vooral is dat Dacia techniek gebruikt die al financieel afgeschreven is door Renault/Nissan. Dat is dus de techniek waar de schoonheidsfoutjes al uit zijn.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper


Berichten in dit topic
RE: Wat zijn de kritieke onderdelen op een ligfiets / velomobiel? - door 365cycle - 16-Jan-2024, 12:21 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Hartslagen
Roeien is een keten-...Merijn — 09:26 AM
Hartslagen
Bij mij gaat de hart...Arend-Jan — 09:01 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Als je vanuit je bov...Willeke_IGKT — 08:36 AM
Hartslagen
Echter bij sporten...Wim -de roetsende — 08:14 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
3 maanden is een moo...Wim -de roetsende — 08:08 AM
manhole cover omhoog zetten voor toch w...
365cycle: ik heb...Wim -de roetsende — 08:06 AM
Hartslagen
Fietsen zijn gewoon ...Willeke_IGKT — 07:45 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Na 2 dagen niks geda...bucovaina — 07:01 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... mijn QV vroeger ...bucovaina — 06:53 AM
Hartslagen
Mogelijk moeten de s...Jeroen S — 01:12 AM
Hartslagen
Zowel efficiency als...Merijn — 11:22 PM
manhole cover omhoog zetten voor toch w...
365cycle: ik heb h...365cycle — 10:39 PM
Ervaringen met GPS sporthorloges?
Beide gekoppeld via ...Hardloper — 09:44 PM
Ervaringen met GPS sporthorloges?
Dat is allemaal al g...bucovaina — 09:37 PM
Ervaringen met GPS sporthorloges?
Vandaag is een Pol...Hardloper — 09:32 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Waarom doe je in...Bart Verbeek — 09:32 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag in het Limbu...Thijs OO — 09:32 PM