Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat zeul je zoal mee in die rammelbak....
#9
Het is mij te koud om buiten in de koude schuur mijn reparatietasje te gaan halen om te kijken wat daar ook al weer allemaal in zit. Wat dat betreft kan ik dus iets vergeten zijn.

2 achter binnenbanden
4 voor binnenbanden
1 voor buitenbandje
als ik langer fiets als 1 dag gaat er ook een achter buitenband mee
de grote velomobiel.nl pomp (komt van Decathlon) het is een lomp ding, maar vaak vind ik 5 bar ook wel genoeg, als ik maar snel weer kan fietsen.

Een knalrood school etui van Action met daarin mijn gereedschap. Rood is makkelijk te vinden.
een fiets multitool, een extra 6mm voor de voorwielbout, een extra platte m8 sleutel voor de kogelkopjes. (nooit nodig gehad dus hij blijft erin) een kleine bahco voor moertjes en of boutjes in een andere maat.
Een steek/ringsleutel 13 voor de achterasbout.
Ik heb ook een klein combinatietangetje mee, met een platte bek en een zijknip deel. Handig om vastzittende ventielmoertjes los te maken, tiewraps aan te trekken, kabeltje te knippen.
Natuurlijk ook wat losse Tiewraps, een setje bandenplak, met schuurpapier en sollutie. Ook en 11 speed kettingschakel(quicklink) en een tangetje om zo'n ding los en vast te maken. Die zit in een heel klein doosje waar ik ook nog een Zwitsers zakmesje en wat losse boutjes, moertjes en schroefjes in heb zitten. Dat plastic doosje zit zo vol dat ie niet kan rammelen. Het tangetje past net, met het standaard maat, vrij dunne zakmesje erbij zit ie al bijna vol. Ik vermoed dat er ook wel ergens een rolletje tape in zit. Een astrekker heb ik niet bij me.

Een paar deels geplastificeerde werkhandschoenen. Die blijven langer heel dan die hele dunne, voor als de ketting eraf ligt, of bandje wisselen als ze heel nat en vies zijn.

Wat ik als tip mee wil geven is dat je echt moet proberen of je gereedschap wel geschikt is voor je fiets. Die achteras bout op zo'n oude quest as, da's een lastige. Voor de 8mm onder de kogelkopjes moet je een extra platte sleutel hebben, voor de borgmoeren op de stuurstangetjes heb je niets aan een ringsleutel. Nou ja het wil wel, maar daarna rammelt je Velomobiel zeker! Sommige moertje of boutjes zitten in zo'n lastig hoekje dat je er niet met alle gereedschap bij kunt.

een goedkope poncho
een klein EHBO setje met wat pleisters, een heel klein schaartje, tekentang
een reserve accu, bij een lange nachtelijke rit nog een derde.
een hoofdlamp. Als backup verlichting alleen om gezien te worden, om zelf te zien volledig ongeschikt.
Bij wordt er een lange nachtelijk rit gedaan, neem ik mogelijk ook nog een batterijlampje mee
Een uitvouwbaar zitkussentje. Kan ik droog zitten, en het werkt goed om het gerammel van de pomp tegen te gaan.
Een dik fleecevest in een waterdicht zakje.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Wat zeul je zoal mee in die rammelbak.... - door Jeroen S - 11-Dec-2023, 10:22 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Kunststof schroefje van hagelnieuwe mag...
Dat is een veel bete...datakneder — 05:44 PM
Kunststof schroefje van hagelnieuwe mag...
Gebruik voor dat soo...martinus — 05:28 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Toch gegaan en gereg...Hardloper — 04:37 PM
100 leden!
Welkom Bart86! Je s...Tom Fekkes — 04:22 PM
Kunststof schroefje van hagelnieuwe mag...
Ik zou een net passe...datakneder — 04:12 PM
Kunststof schroefje van hagelnieuwe mag...
Met een linkse tap m...voodoo — 04:08 PM
777 leden!
We hebben momenteel ...Wim -de roetsende — 03:52 PM
Medeliggers onderweg
Gisteravond op d...Frutsel — 03:44 PM
Medeliggers onderweg
Gisteravond op de ...Niels van der Wal — 03:25 PM
Zie jij het zitten om moderator te word...
Correctie op het vor...Willeke_IGKT — 03:17 PM
Kunststof schroefje van hagelnieuwe mag...
Kun je met een dun b...Willeke_IGKT — 03:14 PM
Medeliggers onderweg
Graag op het topic t...Willeke_IGKT — 03:09 PM
Kunststof schroefje van hagelnieuwe magu...
Mijn achterrem deed ...Martin van Mourik — 03:05 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
In mijn rit van vrij...Willeke_IGKT — 02:58 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Helaas heeft de peti...Mauricem — 02:29 PM
Medeliggers onderweg
Ondanks het feit da...datakneder — 02:02 PM
Medeliggers onderweg
Gisteravond op de te...Frutsel — 01:44 PM