15-Oct-2023, 09:37 PM
Je kunt bij de bouwmarkt ofzo een paar van die klapschragen kopen, die kosten niet heel veel. Voordeel is dat de velomobiel dan een stuk hoger komt, nadeel is dat de velomobiel dan een stuk hoger komt en het allemaal niet heel stabiel is. Je zou niet de eerste zijn, bij wie het zaakje omkiept met schade tot gevolg. Plaatsen tussen de wielen. Even een stukje CVbuisisolatiemateriaal, van die grijze schuim dingen, erover. Vanwege de kettingtunnel staat dat wel wiebelig. Kun je nog iets voor knutselen met een inkeping.
Ik heb zelf met twee flinke lussen gewerkt, gewoon een paar lange spanbanden (4-5meter)aan de dakbalken van de garage. Voor met de bevestiging op de balk zo'n 50-60 cm uit elkaar, gewoon twee solide bouten gebruikt. Achter met 1 bout. Ook hier weer net achter de voorwielen en voor het achterwiel. Stukje bij beetje aantrekken. Als iemand je effe kan helpen met de voor of achterkant opbeuren, terwijl jij de spanband aantrekt gaat het sneller. De voorste spanband voor de zekerheid met een paar toeclipriempjes even aan de wielen zetten, zodat ie er zeker niet uitvalt kan helpen.
Opbokken doe ik ook wel met een blokje hout wat net hoog genoeg is om een voorwiel of achterwiel van de grond te houden. Ik heb 10cm bodemvrijheid, het is een blokje van 7 x 7 x 15cm ongeveer.
P.s. als het een Quest is met een Alu achterbrug, controleer dan ook even of dat metalen beugeltje nog vast zit in het Alu. Daar zitten twee schroefdraad dingetjes in gepopt.
Het zou mijn ook niet verbazen als de ketting op is. Bij een Velomobiel is er erg weinige externe invloed waardoor de boel ineens verkeerd gesteld zou zijn. Is geen ATB waarmee je nog wel eens omkiept of een boom raakt ofzo.
Ik heb zelf met twee flinke lussen gewerkt, gewoon een paar lange spanbanden (4-5meter)aan de dakbalken van de garage. Voor met de bevestiging op de balk zo'n 50-60 cm uit elkaar, gewoon twee solide bouten gebruikt. Achter met 1 bout. Ook hier weer net achter de voorwielen en voor het achterwiel. Stukje bij beetje aantrekken. Als iemand je effe kan helpen met de voor of achterkant opbeuren, terwijl jij de spanband aantrekt gaat het sneller. De voorste spanband voor de zekerheid met een paar toeclipriempjes even aan de wielen zetten, zodat ie er zeker niet uitvalt kan helpen.
Opbokken doe ik ook wel met een blokje hout wat net hoog genoeg is om een voorwiel of achterwiel van de grond te houden. Ik heb 10cm bodemvrijheid, het is een blokje van 7 x 7 x 15cm ongeveer.
P.s. als het een Quest is met een Alu achterbrug, controleer dan ook even of dat metalen beugeltje nog vast zit in het Alu. Daar zitten twee schroefdraad dingetjes in gepopt.
Het zou mijn ook niet verbazen als de ketting op is. Bij een Velomobiel is er erg weinige externe invloed waardoor de boel ineens verkeerd gesteld zou zijn. Is geen ATB waarmee je nog wel eens omkiept of een boom raakt ofzo.