Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voor welke velomobiel heb jij gekozen en waarom?
#36
(05-Sep-2023, 10:32 AM)TvWijk schreef: Voor mij is de vm vooral om gezond èn filevrij te forensen.

De belangrijkste reden om destijds de Mango+ te kiezen was de kleinere draaicirkel.
Midden in Waalre kruist het snelfietspad een drukke weg.
Om de fietsers af te remmen moeten ze op de vluchtheuvel haaks rechts en daarna haaks links. Dat lukt met de Mango.
Tussen de andere fietsforensen en scholieren was 28 km/u een prima snelheid.

Omdat de Mango een tussenas met 8-versnellingsnaaf had, waren de stappen tussen de versnellingen onhandig. Ook verloor ik onnodig energie door de inefficientie van de naaf en de twee kettingen achter elkaar.

De Strada was voor mij de logische opvolger; slechts één ketting en een 9-speed derailleur met een goede verdeling. De voor derailleur heb ik meestal op het middelste blad zodat de afstanden tussen de versnellingen kleiner zijn dan op het grote blad.

Wat leuk dat je over de Mango begint. Ik heb er destijds ook voor gekozen en zou niet meer zonder willen ( alleen als er een Snoek om de hoek komt zwemmen ). Mijn Mango had ook een tussenas, maar door het gewicht ervan was mijn Mango zo traag dat ik de tussenas heb verwijderd en nu een gewone naaf met tandwiel heb gemonteerd. Dit scheelt mij zeker 10 km/u in snelheid.! Wel heb ik nu een 60t blad aan de voorkant en dus nu 8 versnellingen achter. Ook heb ik de fiets iets meer aerodynamiek meegegeven, dmv op alle wielen wieldoeken, binnen en buitenkant, zelfgemaakte strips op de wielkasten en een racekap. Een staart heb ik inmiddels gemaakt, maar is niet zo mooi geworden, dus die gaat overnieuw. 

Daarbij zou ik ooit wel eens de Mango opnieuw willen maken in Carbon versie..

Eens kijken of hij dan nog sneller gaat.

Groeten Henk
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie


Berichten in dit topic
RE: Voor welke velomobiel heb jij gekozen en waarom? - door de Boer - 12-Sep-2023, 08:24 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik zweer bij een sta...Merijn — 01:36 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Het enige feit is da...ZoefZoef — 01:20 PM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Ik gebruik soms dit ...Willeke_IGKT — 12:54 PM
Bülk Distance R (was SLFS (Super Light ...
Wordt tóch een nieuw...Hoekie — 12:30 PM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Ik heb ook geen erva...Jeroen S — 11:49 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Maar als 98% van de ...melle z — 11:44 AM
Zitting op maat zetten en op probleempj...
Het is inderdaad wat...Jeroen S — 11:43 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Maar als 98% van de ...365cycle — 11:42 AM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Ziet er niet uit als...365cycle — 11:40 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Als mensen blind de ...Jeroen S — 11:39 AM
M-racer voorvork
Ik vermoed dat je ee...Jeroen S — 11:33 AM
OSMand instellingen.
Hardloper dat ga ik ...Willeke_IGKT — 11:27 AM
OSMand instellingen.
Willeke kom je er ui...Hardloper — 11:12 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Geweldig Tovenaar, m...Lig-hen — 10:59 AM
OSMand instellingen.
Ik heb een nieuwe ve...Willeke_IGKT — 10:54 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
@wim Als iemand z’n ...Snoek043 — 10:19 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Ja dat is mijn broer...De tovenaar — 10:07 AM