Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verlichting: accu, batterij of naafdynamo?
#72
(10-Aug-2023, 07:55 AM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:Daarom behoeven we nog niet de wet naast ons neer te leggen en maar niet "street legal" de weg op te gaan.



Ligt er dan ook nog een verantwoordelijkheid bij de fabrikant/verkoper omdat zij ons een illegaal product hebben verkocht?
De verantwoordelijkheid ligt bij de bestuurder.
(10-Aug-2023, 07:55 AM)Wim -de roetsende schreef: En hoe zit dat dan met die fietsen die naast de voorvork aan allebei de kanten ook een lamp hebben + een koplamp. Die worden toch ook zo af fabriek geleverd? Die fietsen zijn dan ook illegaal.
Correct, fietsen voldoen niet aan de wet, alweer verantwoordelijkheid bestuurder. Maar ja, heel veel mensen hebben geen idee.

(10-Aug-2023, 08:16 AM)LigfietsWilsum schreef: Toch kan het verwarrend zijn, dubbele verlichting. Jaren terug kwam ik 's ochtends vaak een mountainbiker tegen die op de uiteinden van zijn stuur z'n lampen had gemonteerd. Van een kleine afstand, en in een flauwe bocht, lijkt dat net een auto die veel verder weg is en op de rijbaan rijdt, en dan blijkt ie ineens al vlak voor je te zitten. Na een paar keer flink van hem geschrokken te zijn, heb ik hem een keer staande gehouden en hem er op gewezen hoe verwarrend zijn verlichting was. Daarna is ie overgeschakeld naar 1 lamp.
Niet zo heel lang geleden reed s'avonds een trekker over de dijk Enkhuizen-Lelystad, dat is een autoweg max 100km/u met maar een rijbaan per kant. De voorkant van de trekker had twee lichten die gepositioneerd waren aan de uiteinden van de smalle motorkap, maar wel geïntegreerd, dus niet vrijstaand aan de buitenzijde. Van de andere zijde zat een automobilist "vast" achter een vrachtwagen die niet harder mocht dan 80km/u. De automobilist haalt in, in de veronderstelling dat de naderende lichten van een auto die nog ver weg was door de opstelling van de koplampen. Het is een enorme dreun geweest en een trekker is een massief motorblok met daarachter een versnellingsbak met aangebouwde wielen en een cabine bovenop. Was nog in het acht uur nieuws destijds. Zo kan verlichting werken. Een trekker kan de minimum snelheid op een 100km/u weg makkelijk halen, hij mocht er dus rijden.

(13-May-1975, 12:18 AM)Wim -de roetsende schreef: Iets met slapende honden  Big Grin Doh
Er zit nog een ketting aan het hondenhok en die heeft een beperkte lengte Big Grin
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Verlichting: accu, batterij of naafdynamo? - door Joop99 - 23-Jul-2023, 05:59 PM
RE: Verlichting: accu, batterij of naafdynamo? - door Joop99 - 11-Aug-2023, 09:11 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Samen rijden met een gewone fiets
Zeker in de velomobi...Jeroen S — 12:53 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik vindt het ook een...Jeroen S — 11:53 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Mijn tip; morgen een...Jeroen S — 11:51 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Kijk aan, nu al bove...365cycle — 10:35 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had er 6 meer...Hardloper — 10:06 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
@datakneder: idd. ...Hardloper — 10:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Missie volbracht  ...ZoefZoef — 10:00 PM
Medeliggers onderweg
Einde van de midda...Veloquest — 09:14 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Missie volbracht  ...Wim -de roetsende — 09:13 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zelfs een reserve ...Thijs OO — 09:04 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zelfs een reserve ke...melle z — 08:54 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
@datakneder: idd. Va...bucovaina — 08:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Missie volbracht  6...Thijs OO — 08:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Toch wel een eer, ee...TimSch — 08:37 PM
Medeliggers onderweg
Einde van de middag ...Thijs OO — 08:33 PM
Rondje Zuiderzee
Heerlijk om te lezen...Atrike — 08:21 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
De mijne was vandaag...Hardloper — 08:15 PM