Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roeitrike
#19
(13-Jan-2018, 11:57 AM)Wim -de roetsende schreef: Snelheid: ongeveer 25km/u
Gewicht: 20kg

Dit zijn helaas geen getallen waarop een ligfietser zit te wachten die misschien een roeifietser wil worden.

Wel een mooi en technisch doordacht systeem. Als het toch om de (kracht)training gaat dan maakt die iets minder efficiënte naafversnelling ook niet uit.
De efficiëntie waar ik over schreef zit hoofdzakelijk in het snek-systeem van de Thys. Tijdens de slag neemt de versnelling progressief toe. Dit vindt gelijktijdig plaats met de toename van de kracht in de slag. Naar mate de benen zich strekken, kan meer kracht worden uitgeoefend. Bovendien gaat het bovenlichaam verder achterover dan op een Rowcycle, waardoor je met meer massa aan het sruur hangt. De Rowcycle is zeker geen ligfiets.

In combinatie met het revolver-schakelsysteem van circa 100 stappen, afhankelijk van de grootte van de snek, heb je standaard snek van 178 mm, een bereik van 378%. Met de snek van  220 mm, een bereik van 472% en met de grootste snek van 250 mm, zal dit bereik ver over de 500% gaan.

De Shimano Nexus 8 heeft een bereik van 307%.

(13-Jan-2018, 01:36 PM)-Nico- schreef: Dit is ook nog een leuk filmpje waarin wat meer technische informatie wordt gegeven. In dit filmpje meldt hij dat de nieuwe versie van aluminium is gemaakt en als ik het goed versta nu 10kg weegt (en snelheid 30 km/u)? https://youtu.be/3OIhXfpdYDc

Maar het geluid...
https://youtu.be/d0z4-mwmuvA
Die 10 kg geldt voor het gehele aluminium frame. De rest hangt af van de uitvoering van onderdelen. Dat geluid komt van de ketting die heen en weer gaat in die aluminium "klankkast". Oordopjes zijn niet duur.
De snelheid is afhankelijk van het aantal Watts wat de roeier kan leveren. Voor een sprint of voor lange duur. Op een roeier ben je minder efficiënt bezig dan op een fiets met trapas, maar het is wel veel beter voor je lijf.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Roeitrike - door Frank - 01-May-2017, 06:35 AM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 01-May-2017, 06:43 AM
RE: Roeitrike - door vrolijken - 09-Sep-2017, 03:00 PM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 09-Sep-2017, 04:01 PM
RE: Roeitrike - door Frank - 01-May-2017, 06:47 AM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 01-May-2017, 06:50 AM
RE: Roeitrike - door Frank - 01-May-2017, 07:15 AM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 01-May-2017, 07:13 PM
RE: Roeitrike - door PietV* - 05-Dec-2017, 12:16 PM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 05-Dec-2017, 08:31 PM
RE: Roeitrike - door vrolijken - 05-Dec-2017, 01:45 PM
RE: Roeitrike - door PietV* - 05-Dec-2017, 03:27 PM
RE: Roeitrike - door Lopopodium - 12-Jan-2018, 06:40 PM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 12-Jan-2018, 10:50 PM
RE: Roeitrike - door -Nico- - 13-Jan-2018, 12:05 AM
RE: Roeitrike - door PietV* - 13-Jan-2018, 10:17 AM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 13-Jan-2018, 11:57 AM
RE: Roeitrike - door -Nico- - 13-Jan-2018, 01:36 PM
RE: Roeitrike - door PietV* - 13-Jan-2018, 02:16 PM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 13-Jan-2018, 03:05 PM
RE: Roeitrike - door PietV* - 13-Jan-2018, 05:20 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Handig voor in de velomobiel, snelle ach...
alpenvelomobiel — 01:07 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Ik heb er heel veel ...Roepers — 11:21 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Haakse bochten, ma...Wim -de roetsende — 10:58 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Misschien heb je n...datakneder — 10:54 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Mooie fiets. Zo goed...Jeroen S — 10:27 PM
Brekende Fujin frames
Duidelijke uitleg Ar...Jeroen S — 10:23 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
De stuurgeometrie va...Jeroen S — 10:15 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Lassen is niet heel ...melle z — 09:56 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Kijk een hoop goede ...Jeroen S — 09:49 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
@Wim; nee, er zijn g...liggende daan — 09:46 PM
Brekende Fujin frames
Het zijn naar mijn ...Arend-Jan — 09:39 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een groot deel van d...Jeroen S — 09:37 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of ...melle z — 07:17 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of me...Roepers — 07:05 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Ik heb een paar foto...melle z — 06:33 PM
Challenge Taifun gestolen (Utrecht)
Dat kan ik me eerl...melle z — 06:30 PM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Mooi verhaal, leerza...Jeffrey Leeflang — 05:59 PM