Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roeitrike
#16
Het is een prachtig stuk techniek. Ideaal voor roeitraining. De bewegingen zijn gelijk aan die van roeien. Het sturen van de roeitrike doe je door verkanting. Tegen de veerspanning in, tussen frame en vooras, zorgt het verkante frame voor de stuuruitslag. In de filmpjes wordt dat nadrukkelijk getoond.
Voordeel is dat de roeislagen niet van invloed zijn op de besturing en de verkanting van de trike een hogere bochtsnelheid toelaat. De lange wielbasis zorgt voor een comfortabel rijgedrag. In bochten wat lastiger.

Ten opzichte van een Thys 209 zijn er nog wat verschillen.
– Rowcycle is bijna dubbel zo zwaar;
– wielbasis is langer;
– Shimano Nexus 8 naaf;
– stilstaand blijven zitten en
– dynamische beweging van de roeier. Bij een haal wordt de trike onder de roeier door in de rijrichting geduwd. Bij de recover duwt de roeier de trike tegen de rijrichting in. Dat geeft bij iedere haal een wisselende rijsnelheid.
Bij de Thys zit je centraal op een vaste zit. Bij elke beweging gaat het bovenlichaam contra aan de benen.
Bovendien is de progressieve continue variabele snaar/snek aandrijving efficiënter dan een lineaire kettingaandrijving. Als ik mocht kiezen en geld of ruimte geen bezwaar waren, dan koos ik beide.

http://rowcycle.de/
https://www.youtube.com/watch?v=Fb-eMnwkurM
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Roeitrike - door Frank - 01-May-2017, 06:35 AM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 01-May-2017, 06:43 AM
RE: Roeitrike - door vrolijken - 09-Sep-2017, 03:00 PM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 09-Sep-2017, 04:01 PM
RE: Roeitrike - door Frank - 01-May-2017, 06:47 AM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 01-May-2017, 06:50 AM
RE: Roeitrike - door Frank - 01-May-2017, 07:15 AM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 01-May-2017, 07:13 PM
RE: Roeitrike - door PietV* - 05-Dec-2017, 12:16 PM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 05-Dec-2017, 08:31 PM
RE: Roeitrike - door vrolijken - 05-Dec-2017, 01:45 PM
RE: Roeitrike - door PietV* - 05-Dec-2017, 03:27 PM
RE: Roeitrike - door Lopopodium - 12-Jan-2018, 06:40 PM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 12-Jan-2018, 10:50 PM
RE: Roeitrike - door -Nico- - 13-Jan-2018, 12:05 AM
RE: Roeitrike - door PietV* - 13-Jan-2018, 10:17 AM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 13-Jan-2018, 11:57 AM
RE: Roeitrike - door -Nico- - 13-Jan-2018, 01:36 PM
RE: Roeitrike - door PietV* - 13-Jan-2018, 02:16 PM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 13-Jan-2018, 03:05 PM
RE: Roeitrike - door PietV* - 13-Jan-2018, 05:20 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Andere trapas en crankstel monteren
Onlangs heb ik een 1...ZoefZoef — 01:58 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ach...
alpenvelomobiel — 01:07 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Ik heb er heel veel ...Roepers — 11:21 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Haakse bochten, ma...Wim -de roetsende — 10:58 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Misschien heb je n...datakneder — 10:54 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Mooie fiets. Zo goed...Jeroen S — 10:27 PM
Brekende Fujin frames
Duidelijke uitleg Ar...Jeroen S — 10:23 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
De stuurgeometrie va...Jeroen S — 10:15 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Lassen is niet heel ...melle z — 09:56 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Kijk een hoop goede ...Jeroen S — 09:49 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
@Wim; nee, er zijn g...liggende daan — 09:46 PM
Brekende Fujin frames
Het zijn naar mijn ...Arend-Jan — 09:39 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een groot deel van d...Jeroen S — 09:37 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of ...melle z — 07:17 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of me...Roepers — 07:05 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Ik heb een paar foto...melle z — 06:33 PM
Challenge Taifun gestolen (Utrecht)
Dat kan ik me eerl...melle z — 06:30 PM