Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lucht
#16
(03-May-2023, 06:07 PM)melle z schreef: De reden van de in dit geval veel te grote doos is hoogstwaarschijnlijk dat standaardiseren van de dozen, het inpakproces en het contract met de vervoerder goedkoper is dan elke individuele order in een passende doos stoppen. Als je duizenden orders per dag verwerkt maak je andere afwegingen dan wanneer je af en toe eens iets verstuurt.

Grote dozen zijn duurder in de aanschaf dan kleine doosjes, pakket post is (bij ons in iedergeval) gebaseerd op aantallen en gewicht, niet op eenheidsmaten.

En brievenbus post kan vaak goedkoper dan pakket post, afhankelijk van de contracten.
Hoe meer je verstuurd, hoe precieser de berekeningen zijn en hoe beter je 'op maat' kan inpakken en versturen.

Nee, ik denk dat het gewoon luiheid is. Deze doos was voor handen bij het inpakpunt, de juiste maat moest waarschijnlijk uit het magazijn aangevuld worden.
Ook dat zie ik bij ons op het werk, zeker als kantoor een keertje iets moet versturen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Lucht - door Bart Verbeek - 02-May-2023, 07:49 PM
RE: Lucht - door Tom Fekkes - 02-May-2023, 07:57 PM
RE: Lucht - door 365cycle - 02-May-2023, 08:56 PM
RE: Lucht - door Bart Verbeek - 02-May-2023, 09:15 PM
RE: Lucht - door Frutsel - 03-May-2023, 11:13 AM
RE: Lucht - door Hardloper - 03-May-2023, 09:48 AM
RE: Lucht - door Bart Verbeek - 03-May-2023, 09:57 AM
RE: Lucht - door 365cycle - 03-May-2023, 10:08 AM
RE: Lucht - door Willeke_IGKT - 03-May-2023, 12:10 PM
RE: Lucht - door melle z - 03-May-2023, 06:07 PM
RE: Lucht - door Tom Fekkes - 03-May-2023, 06:21 PM
RE: Lucht - door Willeke_IGKT - 03-May-2023, 10:13 PM
RE: Lucht - door melle z - 03-May-2023, 06:41 PM
RE: Lucht - door Tom Fekkes - 03-May-2023, 07:21 PM
RE: Lucht - door Bart Verbeek - 03-May-2023, 07:08 PM
RE: Lucht - door melle z - 03-May-2023, 07:51 PM
RE: Lucht - door Bart Verbeek - 03-May-2023, 10:29 PM
RE: Lucht - door 365cycle - 03-May-2023, 10:43 PM
RE: Lucht - door Roepers - 04-May-2023, 08:03 AM
RE: Lucht - door TvWijk - 04-May-2023, 08:05 AM
RE: Lucht - door melle z - 04-May-2023, 08:50 AM
RE: Lucht - door 365cycle - 04-May-2023, 12:45 PM
RE: Lucht - door Bart Verbeek - 04-May-2023, 02:12 PM
RE: Lucht - door Bob Hagendijk - 04-May-2023, 02:32 PM
RE: Lucht - door Bart Verbeek - 04-May-2023, 03:09 PM
RE: Lucht - door 365cycle - 04-May-2023, 03:29 PM
RE: Lucht - door Niels van der Wal - 04-May-2023, 03:58 PM
RE: Lucht - door Bart Verbeek - 04-May-2023, 05:12 PM
RE: Lucht - door 365cycle - 04-May-2023, 06:51 PM
RE: Lucht - door melle z - 04-May-2023, 02:29 PM
RE: Lucht - door Hardloper - 05-May-2023, 03:21 PM
RE: Lucht - door Bart Verbeek - 09-May-2023, 10:57 AM
RE: Lucht - door Bart Verbeek - 29-May-2023, 10:49 AM
RE: Lucht - door Bob Hagendijk - 28-Jun-2023, 09:20 PM
RE: Lucht - door melle z - 29-Jun-2023, 11:09 AM
RE: Lucht - door Bob Hagendijk - 29-Jun-2023, 06:12 PM
RE: Lucht - door Bart Verbeek - 30-Jun-2023, 01:09 AM
RE: Lucht - door 365cycle - 30-Jun-2023, 01:58 AM
RE: Lucht - door Hardloper - 30-Jun-2023, 08:49 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Dank voor de tips! N...Jeffrey Leeflang — 08:08 AM
Optimalisatie van een WAW.
Ben is heel tevreden...Willeke_IGKT — 07:41 AM
Optimalisatie van een WAW.
Nadelen WAW volgen...Gideonaut — 01:49 AM
Andere trapas en crankstel monteren
Op mijn fiets zit ee...melle z — 01:46 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier aan de kust was...Lopopodium — 12:38 AM
Optimalisatie van een WAW.
Nadelen WAW volgen...datakneder — 12:10 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Regen! Onweer! V...LigfietsWilsum — 11:34 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Regen! Onweer! VER...Wim -de roetsende — 11:17 PM
Optimalisatie van een WAW.
Nadelen WAW volgens ...Wim -de roetsende — 11:15 PM
Optimalisatie van een WAW.
Wat is er mis met W...datakneder — 10:58 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Regen! Onweer! VERKO...Gideonaut — 10:41 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Een ligfiets met e...Martin van Mourik — 09:43 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Dat is makkelijk zat...Arend-Jan — 08:30 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De regen op zich w...Status Quooh — 08:07 PM
Optimalisatie van een WAW.
Ik kijk nu naar mijn...Status Quooh — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De regen op zich was...Willeke_IGKT — 08:04 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Wat ik het meest z...melle z — 07:50 PM