Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OBT organiseren? Eisenpakket van het bestuur!
Ik denk dat in het recente voorbeeld waarin Ymte de tocht organiseerde, zijn bedrijf de organisator was. Zo hebben we ook al eens bij Elan gezeten bijvoorbeeld.

Als je met een bescheiden groepje een tocht rijdt, zoals bij LOL of andere clubjes, kraait daar geen haan naar. Wordt de groep groter, dan kan het zijn dat je onder de gemeentelijke regeling voor evenementen valt, met alle voorwaarden, mitsen en maren die daarbij horen. Meldingsplicht, gediplomeerde verkeersregelaars, verplichte EHBO, etc net wat ze daar bedacht hebben. Gaat er onderweg, onverhoopt, iets ergens mis, kan de vraag verwacht worden, Wie heeft dit georganiseerd? Lang geleden heb ik voor mijn werk vrijwilligersclubs ondersteund en geadviseerd , hoe je dit soort dingen met de gemeente goed regelt. En ja, dat wordt steeds ingewikkelder en gepietepeuter met regeltjes.

Het is erg lang geleden dat ik bij een ledenvergadering ben geweest, ik ben al jaren slapend lid. Volgens mij heb je als lid de mogelijkheid agendapunten aan te melden voor de ledenvergadering. Er is meestal maar een relatief klein aantal, destijds was 100 man al goed bezocht en die andere 1400 dus niet. Geen idee wat voor aantal we nu op zitten. Mijn ervaring is wel dat veel zaken niet bepaald voor altijd en eeuwig in steen gebeiteld staan.

Bij de Oliebollentochten in Utrecht en Roermond waar ik geweest ben zaten er bijvoorbeeld echt wel oversteekjes in zonder stoplichten, best een hele boel. Beide teams hadden echter een mooie veilige route bedacht, waarbij de gevaarlijke plekken vermeld werden, en er ook wel aandacht was om een riskante oversteek even af te blokken.
Antwoord }

Berichten in dit topic
RE: OBT organiseren? Eisenpakket van het bestuur! - door Jeroen S - 10-Apr-2023, 10:30 AM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt r...Veloquest — 12:25 AM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Buff's heb ik hier o...Jeroen S — 12:09 AM
Indexing probleem
Hallo Jacco, Ik ve...Jeroen S — 11:48 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een n...365cycle — 11:44 PM
Het standaard nopp...Wim -de roetsende — 11:21 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een nor...Peter de Rond — 10:50 PM
Indexing probleem
Ik vind filmpjes Roe...Fietsbennie — 10:40 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Of juist wel, want j...blokdoorn — 10:35 PM
Dit draadje gaat nergens meer over
Bij links afslaa...Roepers — 10:28 PM
Ik bedoelde trams ...datakneder — 10:20 PM
Bij links afslaan ...365cycle — 10:05 PM
Kilometer topic
945 km nu. Maar ...365cycle — 10:02 PM
In mijn oude fie...twilwel — 09:42 PM
Indexing probleem
Thanx Bob! Hiervoor...JaccovZ — 09:21 PM
Indexing probleem
Nog een tip: als fie...Bob Hagendijk — 08:38 PM
Kilometer topic
gemiddeld .... km/...Hardloper — 07:09 PM
OBT 2024 Rotterdam
ZoefZoef de eenvou...ZoefZoef — 06:53 PM