Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OBT organiseren? Eisenpakket van het bestuur!
#18
Ik heb het artikel gevonden. Het staat in Ligfiets& jaargang 33 2017-3, sorrry niet-leden. Het is een gesprek tussen de voorzitter en Ymte.

Korte samenvatting van de intro van het artikel:
Ymte stak in de laatste Algemene Ledenvergadering zijn hand op en vertelde daar dat de NVHPV helemaal niet gaat over waar de OBT georganiseerd moet gaan worden. Daar werd toen overheen gestapt, maar later hadden ze dus een goed gesprek.

Het artikel is dus een weergave van dat gesprek.

Conclusie van Roel: "Wat wel duidelijk is dat het organiseren van zo'n tocht voor één of enkele individuen bijna niet meer haalbaar is, vooral ook gelet op de financiële risico's."  
Daarna noemt hij nog: een ontvangstruimte, overnachtingsmogelijkheden, maaltijden, voldoende appelgebak.

Conclusie van Ymte: "De OBT is dus geen product van de NVHPV, maar een hele mooi traditie van spontane initiatieven waar ook veel buitenlandse velomobilisten op af komen. Het is niet vanzelfsprekend dat de NVHPV zich dit toe-eigent, maar wel goed dat zij garant staat." 


Dit was in 2017. 
Ik weet niet wanneer het bestuur toch heeft besloten om zich de volledige zeggenschap over deze tocht toe te eigenen.

Mocht iemand de notulen van de vergadering hebben waar dit punt geagendeerd was, dan zou ik die graag willen hebben.


In Ligfiets& 2019-1 schreef Toni Cornelissen ook nog een keer kritisch over de manier waarop de NVHPV de OBT naar zich toe heeft getrokken. Toni stelt daar het financiële risico ter discussie, omdat het pas 1x is voorgekomen dat veel rijders niet kwamen opdagen vanwege het slechte weer. Toni was toen de organisator en hij kreeg toen vanuit vier verschillende kanten het aanbod om het verlies te compenseren. Toni geeft in dit artikel aan dat hij bang is dat door het naar zich toetrekken van de OBT en de manier waarop dat is gegaan, de goodwill die dit evenement had verdwijnt. Volgens hem kan de NVHPV alleen iets doen als daar ook vrijwilligers voor zijn.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Berichten in dit topic
RE: OBT organiseren? Eisenpakket van het bestuur! - door Wim -de roetsende - 05-Apr-2023, 10:00 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Hartslagen
Mogelijk moeten de s...Jeroen S — 01:12 AM
Hartslagen
Zowel efficiency als...Merijn — 11:22 PM
manhole cover omhoog zetten voor toch w...
365cycle: ik heb h...365cycle — 10:39 PM
Ervaringen met GPS sporthorloges?
Beide gekoppeld via ...Hardloper — 09:44 PM
Ervaringen met GPS sporthorloges?
Dat is allemaal al g...bucovaina — 09:37 PM
Ervaringen met GPS sporthorloges?
Vandaag is een Pol...Hardloper — 09:32 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Waarom doe je in...Bart Verbeek — 09:32 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag in het Limbu...Thijs OO — 09:32 PM
Hartslagen
Wie weet ga ik dat n...Hardloper — 09:24 PM
Ervaringen met GPS sporthorloges?
Vandaag is een Polar...bucovaina — 09:19 PM
Hartslagen
Je had naar de wiele...Arend-Jan — 09:18 PM
Medeliggers onderweg
Hoeveel open lig...ZoefZoef — 09:18 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Klusje uiteindelij...Lopopodium — 09:17 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik vannacht niet ges...ZoefZoef — 09:09 PM
Hartslagen
Goh ik denk dat ik v...Hardloper — 09:09 PM
Hartslagen
Als je wil trainen v...Arend-Jan — 08:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Lekke band! De Marat...Roepers — 08:19 PM