Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welke kettingbladen en waarom?
#2
Ik rijd met het ”kleinste” dat ik op vlakke weg kan gebruiken; bij hoge kruissnelheid moet het comfortabel zijn. 
Rijd nu met 1x12 en een 11-39 cassette, op een 32-622 achterband. Momenteel heb ik een 60T, maar ik wil eigenlijk naar een 56T/57T. Merk dat ik wanneer ik dan eens ruim boven de 60 km/h rijd ik dat meestal op 60-13 doe, dus is m’n overbrenging te lang.

In de DF zit een 52T, 1x10 SRAM met Shimano 11-32 cassette op een 38-584 achterwiel. De DF rijd ik altijd open dus sneller dan 55 km/h rijd ik zelden.

Die keren dat ik bergaf stuif of echt heftig sprint kan ik wel even kortstondig 130 rpm draaien.

In de SL zit als ik het me goed herinner een 50/34T setup waarbij de 34 een Q-ring is. De cassette is een 11-36 11-speed en het achterwiel is 32-559.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Welke kettingbladen en waarom? - door Wim -de roetsende - 19-Mar-2023, 08:02 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door 365cycle - 19-Mar-2023, 09:02 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door TimSch - 19-Mar-2023, 10:43 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door Bart Verbeek - 20-Mar-2023, 01:28 AM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door 365cycle - 20-Mar-2023, 01:39 AM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door Bart Verbeek - 20-Mar-2023, 01:40 AM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door sjefke - 20-Mar-2023, 09:38 AM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door Bart Verbeek - 20-Mar-2023, 09:43 AM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door sjefke - 20-Mar-2023, 09:53 AM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door Theo Mol - 20-Mar-2023, 10:17 AM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door 365cycle - 20-Mar-2023, 12:56 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door Jeroen S - 23-May-2023, 08:35 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door twilwel - 25-May-2023, 05:47 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door ThijsR - 25-May-2023, 07:57 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door Hardloper - 26-May-2023, 11:55 AM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door twilwel - 26-May-2023, 01:35 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door 365cycle - 26-May-2023, 02:49 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door twilwel - 26-May-2023, 11:57 AM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door ThijsR - 26-May-2023, 03:19 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door Hardloper - 26-May-2023, 04:42 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door twilwel - 26-May-2023, 06:54 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door 365cycle - 26-May-2023, 06:56 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door Hardloper - 26-May-2023, 07:42 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door 365cycle - 26-May-2023, 07:46 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door datakneder - 26-May-2023, 08:32 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door TheodeG - 26-May-2023, 08:58 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door Hardloper - 26-May-2023, 10:07 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door TheodeG - 26-May-2023, 10:20 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door Jeroen S - 27-May-2023, 11:53 AM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door Hardloper - 27-May-2023, 01:41 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door 365cycle - 27-May-2023, 04:39 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door Tegelfanaat - 04-Jun-2023, 09:07 PM
RE: Welke kettingbladen en waarom? - door Hardloper - 04-Jun-2023, 09:44 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM