01-Mar-2023, 09:49 PM
(01-Mar-2023, 04:32 PM)Frutsel schreef: Misschien moet je niet met je mond open fietsen, dan is de stroomlijn beter



(01-Mar-2023, 08:00 PM)Niels van der Wal schreef: Klopt wat je zegt. De carbon high racer is aerodynamischer uitgevoerd dat de metalen medium.Oh daar ging ik ook niet over in discussie hoor. Alleen is het ontwerp van de CHR - met inachtneming van het feit dat het doel "hoge racer" was - wel beter dan dat van de stalen M-Racer. De vormvrijheid die je met koolstofvezel hebt zal daarbij een belangrijke rol spelen. De kans dat je niet tussen de wielen gestroomlijnder bent dan er wel tussen is beperkt, maar daarmee is het nog niet onmogelijk.
Wel degelijk is tussen de wielen liggen aerodynamischer dan er boven liggen (bij gelijke wielgroten)
(01-Mar-2023, 09:05 AM)Niels van der Wal schreef: Op langere stukken op hoge snelheid is de Medium(metaal) wel sneller dan de High (carbon)
(01-Mar-2023, 08:00 PM)Niels van der Wal schreef: Ik heb geracet met het carbon prototype van de medium; die was aerodynamisch uitgevoerd en hierdoor erg snel.Maar je spreekt jezelf hier wel tegen. In het vorige bericht zei je nl. dat de stalen M-Racer sneller is dan de CHR, en daar "ging ik dus op af".
Gezien je erg dicht bij het vuur lijkt te zitten: Is de stroomlijn van de carbon low racer dan eigenlijk ook beter dan die van de M-Racer? Waarom is die op het circuit dan toch trager dan de anderen?