Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kuiten?
#40
Het bericht werd op een onjuiste plaats en niet in volgorde geplaatst.

Het is grappig dat het onderwerp over het moeten opbouwen van ligfiets-spieren steeds weer wordt aangehaald. Daar is geen wetenschappelijk bewijs voor. Het enige wat zou kunnen veranderen t.o.v. een toerfiets is de heuphoek en de stand van het evenwichtsorgaan. Het evenwichtsorgaan is gewenning en het heuphoekverschil is het grootst tussen een racefiets en een ligfiets met kleine zithoek. In het laatste geval zullen de bilspieren wat verder moeten aantrekken op een ligfiets.
Een gezonde fietsers die zijn verstand gebruikt en zijn trapvermogen op een fiets efficiënt aanwendt, fietst zelfs meer kilometer op een ligfiets, dan een gewone fiets. Op een ligfiets worden minder spieren aangewend in het bovenlichaam en blijft er meer energie over voor de benen.
Ik heb nooit verschil gemerkt in trapvermogen op verschillende soorten fietsen. Mijn eerste tocht in mijn Alleweder was meer dan 50 km. Daarna vaak meer dan 100 km. Zonder spierpijn of ongemakken aan pezen of gewrichten. Ik gebruik nog altijd dezelfde spieren in de benen. Simpel afwisselende beenstrekkingen uit de heupen.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Kuiten? - door Escafon - 12-Apr-2017, 01:04 PM
RE: Kuiten? - door Roepers - 12-Apr-2017, 01:54 PM
RE: Kuiten? - door Frank - 12-Apr-2017, 03:38 PM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 12-Apr-2017, 06:59 PM
RE: Kuiten? - door Escafon - 12-Apr-2017, 07:32 PM
RE: Kuiten? - door Roef Veerman - 18-Dec-2017, 02:17 PM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 12-Apr-2017, 08:06 PM
RE: Kuiten? - door Escafon - 16-Apr-2017, 07:45 AM
RE: Kuiten? - door PietV* - 16-Apr-2017, 10:58 AM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 16-Apr-2017, 11:20 AM
RE: Kuiten? - door Escafon - 19-Apr-2017, 07:09 PM
RE: Kuiten? - door michiel - 20-Apr-2017, 08:00 PM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 20-Apr-2017, 08:25 PM
RE: Kuiten? - door PietV* - 21-Apr-2017, 11:24 AM
RE: Kuiten? - door michiel - 21-Apr-2017, 06:05 PM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 21-Apr-2017, 07:01 PM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 21-Apr-2017, 10:18 PM
RE: Kuiten? - door ErikvanD - 19-May-2017, 10:49 AM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 19-May-2017, 11:27 AM
RE: Kuiten? - door ErikvanD - 19-May-2017, 11:39 AM
RE: Kuiten? - door pietermels1979 - 21-May-2017, 10:14 PM
RE: Kuiten? - door Lopopodium - 19-May-2017, 12:21 PM
RE: Kuiten? - door ErikvanD - 19-May-2017, 01:10 PM
RE: Kuiten? - door PietV* - 19-May-2017, 04:54 PM
RE: Kuiten? - door Hans58 - 19-May-2017, 01:37 PM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 19-May-2017, 01:49 PM
RE: Kuiten? - door Roepers - 19-May-2017, 03:50 PM
RE: Kuiten? - door Marloes - 19-May-2017, 04:07 PM
RE: Kuiten? - door ErikvanD - 19-May-2017, 05:13 PM
RE: Kuiten? - door Roepers - 19-May-2017, 05:26 PM
RE: Kuiten? - door PietV* - 19-May-2017, 05:56 PM
RE: Kuiten? - door Lopopodium - 19-May-2017, 09:39 PM
RE: Kuiten? - door PietV* - 20-May-2017, 07:44 AM
RE: Kuiten? - door ErikvanD - 20-May-2017, 10:24 AM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 20-May-2017, 10:37 AM
RE: Kuiten? - door Marloes - 20-May-2017, 11:10 AM
RE: Kuiten? - door gideon - 20-May-2017, 01:23 PM
RE: Kuiten? - door PietV* - 20-May-2017, 01:24 PM
RE: Kuiten? - door ErikvanD - 21-May-2017, 10:27 PM
RE: Kuiten? - door PietV* - 18-Dec-2017, 08:30 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Ik wil gewoon staal/...Jeroen S — 10:18 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Maar advies blijft, ...melle z — 10:16 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Mijn vader heeft...Hardloper — 09:54 AM
Mijn CHR Carbon High Racer
De status van de f...Wim -de roetsende — 09:27 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Mijn vader heeft e...Wim -de roetsende — 09:24 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Welk materiaal wil j...Hardloper — 09:07 AM
Banden, banden en nog eens banden
4000 vind ik nog...TimSch — 08:43 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Een MIG lasapparaat ...melle z — 08:39 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Uit ervaring kan ik ...Gideonaut — 12:30 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Heel lang geleden he...Jeroen S — 12:16 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Op het werk is de ko...Jeroen S — 11:51 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
De status van de fra...liggende daan — 11:42 PM
Marco's ligfietstochten
Ook mijn laatste ont...Roepers — 09:10 PM
Banden, banden en nog eens banden
Toch even dit plaa...Hoekie — 08:58 PM
Banden, banden en nog eens banden
Lek vandaag op weg...Arend-Jan — 08:14 PM
Medeliggers onderweg
Ik werd aangesprok...Hoekie — 07:40 PM
Medeliggers onderweg
Even advocaat van de...365cycle — 06:36 PM