(18-Jan-2023, 02:21 AM)365cycle schreef: Ook in de zomer is de lange kap heerlijk. Wat Willeke al zegt: geen zon op je hoofd.Inderdaad. Vervelende hitte in en om huis heb ik daarmee vermeden. Geen verbrand hoofd en armen kunnen ook in de schaduw gelegd worden.
Ik heb weleens een vlotte rit (35 km/h gemiddeld) met de QV gedaan met 35 graden buitentemperatuur; ik kan behoorlijk wat hebben maar behalve dat ik bij iedere stop een wandelende waterval was, was het geen enkel probleem.
(18-Jan-2023, 02:21 AM)365cycle schreef: Enige wat ik spannend vond aan de kap van de QV: Hele kleine kans, maar als je ermee op de kop terecht komt heb je echt een probleem, zeker als dat in water is. Ik zou niet weten hoe ik daar ooit uit zou moeten komen.Dat 'probleem' zie ik niet (meer)
Met de Milan/Bülk is dat geen probleem: Het scharnier van de racekap is een stuk remkabel (binnen en buitenkabel). Met één ruk is de hele kap los, dan vizier open doen en je hebt je een enorm oppervlak om mee af te zetten op de bodem.
Door de vorm, kap smaller dan de body, zal dat sowieso niet snel gebeuren. Op de zij is de kap te openen (verteld me bij onderhoud op de zij) Met geweld zal de kap niet alleen een beetje (doet ie al uit zichzelf) maar zelfs in zijn geheel te torderen zijn, denk ik, zodra de kap ietsje open kan. Ik zie zelfs een voordeel dat door de hefboom er meer kracht gezet kan worden op het midden van de kap en vervolgens zal gaan rollen op de zij..