Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
NVHPV en human+e powered
#9
(31-Dec-2022, 11:28 AM)gideon schreef: Het gebruik van een Speed pedalec kost best wat menselijke inspanning: gesjouw met een zware fiets, accu. Verplichte stop onderweg om de accu op te laden, en om je zelf warm te lopen in de winter. Regelmatig naar de fietsenwinkel voor verplicht onderhoud, software update. Als je hem ergens parkeert, regelmatig naar de fiets lopen om te controleren of die er nog staat :-)

Als we dat accepteren is mijn broer die naar zijn werk loopt ook menselijke inspanning. Helemaal de weg oversteken naar het busje waarmee hij zijn werk doet.

Nee, die fietsen die 45 km/u gaan met een heleboel ondersteuning vanuit een accu gaan mij te ver.
Ondersteuning tot 25 km/u best, zolang de fiets zelf op de site of binnen de vereniging past, maar alle ondersteuning boven die wettelijke grens vraag ik me af of we die wel moeten ondersteunen als site en vereniging.

En ik zie ondersteuning tot 25 km/u vooral voor mensen die niet zonder kunnen, dus niet voor de meeste schoolgaande tieners, de meeste gezonde jong volwassenen en best wel veel vijftigplussers.  
Geen voluit verbod (maar een minimum leeftijd van 16 met mogenlijke uitzonderingen voor kinderen en tieners met een handicap lijkt mij op zijn plaats.)

Misschien is een e-bike op zijn plek als de school 10 km open polder weg is, maar voorgaande generaties konden die scholen ook bereiken zonder motor op de fiets.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
}
Bedankt door: Hoekie


Berichten in dit topic
NVHPV en human+e powered - door Hoekie - 30-Dec-2022, 10:51 PM
RE: NVHPV en human+e powered - door melle z - 30-Dec-2022, 11:13 PM
RE: NVHPV en human+e powered - door Roepers - 30-Dec-2022, 11:46 PM
RE: NVHPV en human+e powered - door Hoekie - 31-Dec-2022, 12:01 AM
RE: NVHPV en human+e powered - door melle z - 31-Dec-2022, 12:06 AM
RE: NVHPV en human+e powered - door 365cycle - 31-Dec-2022, 03:22 AM
RE: NVHPV en human+e powered - door Niels van der Wal - 31-Dec-2022, 10:19 AM
RE: NVHPV en human+e powered - door gideon - 31-Dec-2022, 11:28 AM
RE: NVHPV en human+e powered - door Willeke_IGKT - 31-Dec-2022, 12:42 PM
RE: NVHPV en human+e powered - door melle z - 31-Dec-2022, 01:22 PM
RE: NVHPV en human+e powered - door Bart Verbeek - 31-Dec-2022, 01:53 PM
RE: NVHPV en human+e powered - door Wim -de roetsende - 31-Dec-2022, 02:01 PM
RE: NVHPV en human+e powered - door ZoefZoef - 31-Dec-2022, 02:38 PM
RE: NVHPV en human+e powered - door Hoekie - 31-Dec-2022, 02:07 PM
RE: NVHPV en human+e powered - door Willeke_IGKT - 31-Dec-2022, 02:31 PM
RE: NVHPV en human+e powered - door Jan van Ochten - 31-Dec-2022, 04:22 PM
RE: NVHPV en human+e powered - door 365cycle - 31-Dec-2022, 04:30 PM
RE: NVHPV en human+e powered - door Frutsel - 31-Dec-2022, 05:55 PM
RE: NVHPV en human+e powered - door Willeke_IGKT - 31-Dec-2022, 06:19 PM
RE: NVHPV en human+e powered - door Hoekie - 31-Dec-2022, 06:23 PM
RE: NVHPV en human+e powered - door melle z - 31-Dec-2022, 06:28 PM
RE: NVHPV en human+e powered - door Jeroen S - 03-Jan-2023, 12:07 AM
RE: NVHPV en human+e powered - door 365cycle - 03-Jan-2023, 12:34 AM
RE: NVHPV en human+e powered - door Bart Verbeek - 03-Jan-2023, 02:28 AM
RE: NVHPV en human+e powered - door 365cycle - 03-Jan-2023, 02:42 AM
RE: NVHPV en human+e powered - door Bart Verbeek - 03-Jan-2023, 12:32 PM
RE: NVHPV en human+e powered - door 365cycle - 03-Jan-2023, 01:45 PM
RE: NVHPV en human+e powered - door Hoekie - 03-Jan-2023, 02:29 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Andere trapas en crankstel monteren
Hollowtech is geen v...Arend-Jan — 07:21 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ac...
Voor 142x12 steekas,...Arend-Jan — 07:18 AM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Wat ik het meest fru...Arend-Jan — 07:15 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ac...
Op dit moment ziet d...Willeke_IGKT — 06:38 AM
Andere trapas en crankstel monteren
Onlangs heb ik een 1...ZoefZoef — 01:58 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ach...
alpenvelomobiel — 01:07 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Ik heb er heel veel ...Roepers — 11:21 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Haakse bochten, ma...Wim -de roetsende — 10:58 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Misschien heb je n...datakneder — 10:54 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Mooie fiets. Zo goed...Jeroen S — 10:27 PM
Brekende Fujin frames
Duidelijke uitleg Ar...Jeroen S — 10:23 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
De stuurgeometrie va...Jeroen S — 10:15 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Lassen is niet heel ...melle z — 09:56 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Kijk een hoop goede ...Jeroen S — 09:49 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
@Wim; nee, er zijn g...liggende daan — 09:46 PM
Brekende Fujin frames
Het zijn naar mijn ...Arend-Jan — 09:39 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een groot deel van d...Jeroen S — 09:37 PM