Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roeitrike
#10
Had ik ook al eens gezien, interessant. Ook leuk: http://www.tonewals.nl/en/mantis.html

Ik zou 't wel leuk vinden om een efficient 'roeiapparaat voor op de weg' (wil niet in forumdefinities verzanden ;-) ) willen hebben voor woon- werkverkeer, maar daar lijkt deze niet efficient genoeg voor. Ik ben huiverig voor de Thys omdat het _voor mij_ te weinig met roeien te maken lijkt te hebben.

In mijn hoofd (ik ben zeker niet handig genoeg) ben ik al eens bezig geweest met het bedenken van wat voor mij de ideale 'weg-roeier' zou zijn.
Mijn wensenlijstje:
* Meer zitten dan liggen - bij een liggende houding kost het te veel energie om overeind te komen en ga je dus je heupstrekkers minder gebruiken
* Benen, billen en armen moeten afzonderlijk arbeid kunnen verrichten - om de biomechinisch meest efficiente beweging te kunnen maken, niet de beweging die het apparaat graag wil
* Massa van de 'roeier' zou zo min mogelijk moeten bewegen - dus geen rijdend bankje maar liever een rolrigger, dit lijkt me veel efficienter
* Handen zouden in een horizontale lijn moeten bewegen - stimuleert het gebruik van de 'vleugelspieren' boven de nekspieren/biceps
* Liefst zo min mogelijk wielen - omdat dat leuker en sneller is

Deze wensen krijg ik, zelfs in mijn hoofd, niet tot een machine gepuzzeld, maar als iemand nog tips heeft ...
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Roeitrike - door Frank - 01-May-2017, 06:35 AM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 01-May-2017, 06:43 AM
RE: Roeitrike - door vrolijken - 09-Sep-2017, 03:00 PM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 09-Sep-2017, 04:01 PM
RE: Roeitrike - door Frank - 01-May-2017, 06:47 AM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 01-May-2017, 06:50 AM
RE: Roeitrike - door Frank - 01-May-2017, 07:15 AM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 01-May-2017, 07:13 PM
RE: Roeitrike - door PietV* - 05-Dec-2017, 12:16 PM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 05-Dec-2017, 08:31 PM
RE: Roeitrike - door vrolijken - 05-Dec-2017, 01:45 PM
RE: Roeitrike - door PietV* - 05-Dec-2017, 03:27 PM
RE: Roeitrike - door Lopopodium - 12-Jan-2018, 06:40 PM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 12-Jan-2018, 10:50 PM
RE: Roeitrike - door -Nico- - 13-Jan-2018, 12:05 AM
RE: Roeitrike - door PietV* - 13-Jan-2018, 10:17 AM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 13-Jan-2018, 11:57 AM
RE: Roeitrike - door -Nico- - 13-Jan-2018, 01:36 PM
RE: Roeitrike - door PietV* - 13-Jan-2018, 02:16 PM
RE: Roeitrike - door Wim -de roetsende - 13-Jan-2018, 03:05 PM
RE: Roeitrike - door PietV* - 13-Jan-2018, 05:20 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Andere trapas en crankstel monteren
Onlangs heb ik een 1...ZoefZoef — 01:58 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ach...
alpenvelomobiel — 01:07 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Ik heb er heel veel ...Roepers — 11:21 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Haakse bochten, ma...Wim -de roetsende — 10:58 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Misschien heb je n...datakneder — 10:54 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Mooie fiets. Zo goed...Jeroen S — 10:27 PM
Brekende Fujin frames
Duidelijke uitleg Ar...Jeroen S — 10:23 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
De stuurgeometrie va...Jeroen S — 10:15 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Lassen is niet heel ...melle z — 09:56 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Kijk een hoop goede ...Jeroen S — 09:49 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
@Wim; nee, er zijn g...liggende daan — 09:46 PM
Brekende Fujin frames
Het zijn naar mijn ...Arend-Jan — 09:39 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een groot deel van d...Jeroen S — 09:37 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of ...melle z — 07:17 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of me...Roepers — 07:05 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Ik heb een paar foto...melle z — 06:33 PM
Challenge Taifun gestolen (Utrecht)
Dat kan ik me eerl...melle z — 06:30 PM