Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
van trimaran naar trike
#1
Door een bericht in Trouw werd ik attent gemaakt op de leuke site van ligfietsers.nl  . Na enig rondkijken besloot ik me te registreren. Zo'n nederlandse site had ik ook graag gevonden bij m'n andere hobby, het bouwen van/zeilen met kleine trimarans waarover je van alles kunt vinden op smalltrimarans.com.  Maar nu ben ik dus overgestapt van drie rompen naar drie wielen. Ik ben Hans Schipper, 72 jaar en woon in Hilversum. Afgelopen jaar gewerkt aan een batavus relaxx4all tweewieler ombouwen naar een driewieler. Een trial and errortraject op basis van een in mijn ogen brilliant idee van David Aschenbrenner's tadpole kanteltrike.  Daar is nu een goed rijdbaar exemplaar uitgekomen wat te zien is op youtube.
 https://www.youtube.com/watch?v=4KqFaCcF6_4

Gelijk ook m'n eerste ervaring met ligfietsen. Wel heerlijk dat je altijd een stoel bij je hebt en de houding nodigt veel meer uit om om je heen te kijken. Door 5 jaar woonwerkverkeer op de electrische fiets en 7 jaar divers gebruik valt de niet ondersteunde ligfiets nog wel een beetje tegen qua zwaarte, zeker helling op. Ik denk erover om er elctrische ondersteuning in te bouwen op basis van een batavus padova achterwielmotor. In andere topics lees ik dat dat een goede krachtverdeling geeft. Ik houd me aanbevolen voor tips om de merkgerelateerde beveiliging er uit te halen zónder dat je naar een gashandelversie over moet stappen met een externe controller. 

Tot zover, ik ga binnenkort eens uitgebreid verder kijken naar wat er allemaal op deze site te vinden is.
Antwoord }


Berichten in dit topic
van trimaran naar trike - door Hans Schipper - 05-Nov-2022, 08:59 PM
RE: van trimaran naar trike - door Wim -de roetsende - 05-Nov-2022, 10:17 PM
RE: van trimaran naar trike - door Fietsbennie - 05-Nov-2022, 10:20 PM
RE: van trimaran naar trike - door Lopopodium - 05-Nov-2022, 10:41 PM
RE: van trimaran naar trike - door Hans Schipper - 06-Nov-2022, 02:04 PM
RE: van trimaran naar trike - door PlantageBohémien - 07-Nov-2022, 07:30 PM
RE: van trimaran naar trike - door Jan van Ochten - 07-Nov-2022, 07:53 PM
RE: van trimaran naar trike - door Hans Schipper - 07-Nov-2022, 08:22 PM
RE: van trimaran naar trike - door Hans Schipper - 08-Nov-2022, 06:52 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Moordenaar op een ligfiets?
Voor de nieuwsgierig...Lopopodium — 12:55 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de te...Hoekie — 12:11 PM
Medeliggers onderweg
Op de heenweg nu ook...Hoekie — 12:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het is niet echt goe...melle z — 08:32 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Alle Baron ligfietse...Jeroen S — 07:46 AM
Moordenaar op een ligfiets?
Gisteravond keken we...TvWijk — 01:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron...ZoefZoef — 10:16 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#9...melle z — 06:01 PM
Kilometer topic
Afgelopen week 302,5...arnovelo — 04:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een int...Gideonaut — 04:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een interes...Jeroen S — 03:27 PM
Milan 4.2
Mooi als ze mee kome...Jeroen S — 03:18 PM