Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wel of geen auto naast de ligfiets?
#31
(05-Oct-2022, 07:15 PM)TimSch schreef: Tsja, als we voertuigen niet emissievrij gaan noemen omdat we erin moeten ademen vind ik dat wel wat ver gaan.
Ik denk dat Roepers' argument mijn punt wat dit betreft wel grotendeels onderuit haalt: mits je eten circulair verbouwd wordt, denk ik dat je wel mag stellen dat je uitgeademde CO2 vrij recent (de afgelopen maanden of jaren) uit de atmosfeer is vastgelegd. Hooguit dat het energieverbuik van machines tijdens de productie en verwerking uit fossiele bronnen komt. De vraag rondom landgebruik en ander uitstoten (stikstof en methaan) wordt hier snel relevanter.

Ik denk dat het wel zinnig is om de productie-CO2-afdruk mee te nemen. Zeker de ton staal die in een auto zit, drukt gewoon serieus op levensduur-uitstoot.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }


Berichten in dit topic
Wel of geen auto naast de ligfiets? - door berth9999 - 03-Oct-2022, 09:35 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door Frutsel - 04-Oct-2022, 04:46 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door Bacchus - 04-Oct-2022, 06:37 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door Jeroen S - 04-Oct-2022, 08:11 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door TimSch - 04-Oct-2022, 09:50 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door Bacchus - 05-Oct-2022, 07:44 AM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door 365cycle - 05-Oct-2022, 11:12 AM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door berth9999 - 05-Oct-2022, 01:06 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door PietV* - 05-Oct-2022, 08:08 AM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door Hoekie - 05-Oct-2022, 09:05 AM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door Roepers - 05-Oct-2022, 09:25 AM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door berth9999 - 05-Oct-2022, 11:33 AM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door ZoefZoef - 05-Oct-2022, 02:12 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door Frutsel - 05-Oct-2022, 05:58 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door TimSch - 05-Oct-2022, 07:15 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door Bacchus - 06-Oct-2022, 09:44 AM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door berth9999 - 06-Oct-2022, 09:46 AM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door Frutsel - 06-Oct-2022, 09:51 AM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door 365cycle - 06-Oct-2022, 10:57 AM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door gideon - 06-Oct-2022, 10:37 AM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door berth9999 - 06-Oct-2022, 11:10 AM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door Roefie - 06-Oct-2022, 11:13 AM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door 365cycle - 06-Oct-2022, 12:24 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door Bacchus - 06-Oct-2022, 01:02 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door Bacchus - 07-Oct-2022, 09:37 AM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door gideon - 07-Oct-2022, 09:51 AM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door 365cycle - 07-Oct-2022, 11:16 AM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door blokdoorn - 07-Oct-2022, 10:19 AM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door PietV* - 08-Oct-2022, 10:01 AM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door TimSch - 08-Oct-2022, 10:23 AM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door 365cycle - 01-Nov-2023, 08:24 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door melle z - 01-Nov-2023, 09:18 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door 365cycle - 01-Nov-2023, 09:56 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door Atrike - 06-Nov-2023, 12:51 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door ZoefZoef - 06-Nov-2023, 04:28 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door melle z - 06-Nov-2023, 05:59 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door 365cycle - 06-Nov-2023, 08:23 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door blokdoorn - 06-Nov-2023, 08:49 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door melle z - 06-Nov-2023, 09:43 PM
RE: is er een Sunrider in de zaal? - door Willeke_IGKT - 03-Oct-2022, 09:54 PM
Wel of geen auto naast de ligfiets? - door Willeke_IGKT - 04-Oct-2022, 12:29 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door 365cycle - 04-Oct-2022, 12:48 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door 365cycle - 04-Oct-2022, 01:03 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door vdbeemd - 04-Oct-2022, 02:40 PM
RE: Wel of geen auto naast de ligfiets? - door Frutsel - 04-Oct-2022, 06:17 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door datakneder - 15-Aug-2023, 06:51 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door LigfietsWilsum - 15-Aug-2023, 07:38 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Bacchus - 15-Aug-2023, 07:50 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Jeroen S - 15-Aug-2023, 09:05 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door datakneder - 15-Aug-2023, 10:53 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Andere trapas en crankstel monteren
Onlangs heb ik een 1...ZoefZoef — 01:58 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ach...
alpenvelomobiel — 01:07 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Ik heb er heel veel ...Roepers — 11:21 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Haakse bochten, ma...Wim -de roetsende — 10:58 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Misschien heb je n...datakneder — 10:54 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Mooie fiets. Zo goed...Jeroen S — 10:27 PM
Brekende Fujin frames
Duidelijke uitleg Ar...Jeroen S — 10:23 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
De stuurgeometrie va...Jeroen S — 10:15 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Lassen is niet heel ...melle z — 09:56 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Kijk een hoop goede ...Jeroen S — 09:49 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
@Wim; nee, er zijn g...liggende daan — 09:46 PM
Brekende Fujin frames
Het zijn naar mijn ...Arend-Jan — 09:39 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een groot deel van d...Jeroen S — 09:37 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of ...melle z — 07:17 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of me...Roepers — 07:05 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Ik heb een paar foto...melle z — 06:33 PM
Challenge Taifun gestolen (Utrecht)
Dat kan ik me eerl...melle z — 06:30 PM