Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietsen met losse handen
#27
(01-Oct-2022, 11:06 PM)Bart Verbeek schreef:
(01-Oct-2022, 10:55 PM)ZoefZoef schreef: Eén terugtraprem is effectiever dan menig andere rem bij nat weer.

De gemiddelds fietser rijdt ook niet zo hard dat ie twrr remmen nodig heeft, dus wat er belachelijk is aan een terugtraprem is mij onduidelijk.

Alleen helling af met een kettingbreuk rij je achter de feiten aan.

Mijn enige ongeluk in het verkeer op de trapfiets was een vlucht over de motorkap van een Fiat tipo in 1994.   Ik had een fiets met twee velgremmen.  

Ik kwam van links, en het was nattig. Wil de auto voorrang verlenen, maar remkabeltje brak ter hoogte van het tonnetje. Toen had ik nog maar één rem. En een remblokje op een velrem met nat weer remt niet bepaald lekker dus ik werd geschept door de auto.

Als die rem een terugtraprem had geweest, had ik niet over de motorkap van de Fiat tipo gevlogen. En had de oplichter van een fietsenmaker geen 400 euro verdiend.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Berichten in dit topic
Fietsen met losse handen - door Bart Verbeek - 30-Sep-2022, 07:17 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Lopopodium - 30-Sep-2022, 07:22 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Bacchus - 30-Sep-2022, 07:58 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Willeke_IGKT - 30-Sep-2022, 08:00 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Bart Verbeek - 01-Oct-2022, 11:10 AM
RE: Fietsen met losse handen - door Wim -de roetsende - 30-Sep-2022, 09:13 PM
RE: Fietsen met losse handen - door ZoefZoef - 30-Sep-2022, 09:19 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Frutsel - 30-Sep-2022, 09:24 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Roepers - 30-Sep-2022, 10:43 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Bart Verbeek - 30-Sep-2022, 11:06 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Bob Hagendijk - 01-Oct-2022, 07:56 AM
RE: Fietsen met losse handen - door Lopopodium - 30-Sep-2022, 11:17 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Fietsbennie - 01-Oct-2022, 08:11 AM
RE: Fietsen met losse handen - door GertBr - 01-Oct-2022, 10:39 AM
RE: Fietsen met losse handen - door 365cycle - 01-Oct-2022, 09:15 AM
RE: Fietsen met losse handen - door Willeke_IGKT - 01-Oct-2022, 12:06 PM
RE: Fietsen met losse handen - door 365cycle - 01-Oct-2022, 01:28 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Willeke_IGKT - 01-Oct-2022, 02:44 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Frutsel - 01-Oct-2022, 11:11 PM
RE: Fietsen met losse handen - door 365cycle - 02-Oct-2022, 11:38 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Jeroen S - 01-Oct-2022, 12:58 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Roepers - 01-Oct-2022, 04:29 PM
RE: Fietsen met losse handen - door PietV* - 01-Oct-2022, 05:33 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Bacchus - 01-Oct-2022, 08:09 PM
RE: Fietsen met losse handen - door 365cycle - 01-Oct-2022, 09:36 PM
RE: Fietsen met losse handen - door ZoefZoef - 01-Oct-2022, 10:55 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Bart Verbeek - 01-Oct-2022, 11:06 PM
RE: Fietsen met losse handen - door ZoefZoef - 01-Oct-2022, 11:57 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Bart Verbeek - 02-Oct-2022, 12:02 AM
RE: Fietsen met losse handen - door Wim -de roetsende - 02-Oct-2022, 09:48 AM
RE: Fietsen met losse handen - door Bart Verbeek - 02-Oct-2022, 10:36 AM
RE: Fietsen met losse handen - door PietV* - 02-Oct-2022, 06:57 AM
RE: Fietsen met losse handen - door vdbeemd - 02-Oct-2022, 07:26 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Jeroen S - 02-Oct-2022, 09:41 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Bacchus - 03-Oct-2022, 09:56 AM
RE: Fietsen met losse handen - door Frutsel - 03-Oct-2022, 10:35 AM
RE: Fietsen met losse handen - door 365cycle - 03-Oct-2022, 01:59 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Victor - 03-Oct-2022, 02:41 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Bacchus - 03-Oct-2022, 03:19 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Andere trapas en crankstel monteren
Hollowtech is geen v...Arend-Jan — 07:21 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ac...
Voor 142x12 steekas,...Arend-Jan — 07:18 AM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Wat ik het meest fru...Arend-Jan — 07:15 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ac...
Op dit moment ziet d...Willeke_IGKT — 06:38 AM
Andere trapas en crankstel monteren
Onlangs heb ik een 1...ZoefZoef — 01:58 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ach...
alpenvelomobiel — 01:07 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Ik heb er heel veel ...Roepers — 11:21 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Haakse bochten, ma...Wim -de roetsende — 10:58 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Misschien heb je n...datakneder — 10:54 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Mooie fiets. Zo goed...Jeroen S — 10:27 PM
Brekende Fujin frames
Duidelijke uitleg Ar...Jeroen S — 10:23 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
De stuurgeometrie va...Jeroen S — 10:15 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Lassen is niet heel ...melle z — 09:56 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Kijk een hoop goede ...Jeroen S — 09:49 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
@Wim; nee, er zijn g...liggende daan — 09:46 PM
Brekende Fujin frames
Het zijn naar mijn ...Arend-Jan — 09:39 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een groot deel van d...Jeroen S — 09:37 PM