Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietsen met losse handen
#4
Mijn moeder, nu overleden maar zou 87 zijn, fietste in haar jonge jaren, zeg tussen 16 en 26 hele stukken zonder handen. Door de stad, afslaan en drukkere wegen oversteken. Op een Empo 'oma' fiets, toen nog behoorlijk nieuw.

Dus niet een modern verschijnsel en niet alleen mannen.

Ikzelf kan alleen met losse handen fietsen op een Flevobike/trike, knik kantel, en dan alleen als ik het redelijk vaak doe. Afgelopen zaterdag had ik de bike mee naar Spaarndam en heb het stuur geen moment los gelaten. (Ik had er dit jaar nog niet op gereden, waarschijnlijk niet na de vorige zomer.)
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Fietsen met losse handen - door Bart Verbeek - 30-Sep-2022, 07:17 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Lopopodium - 30-Sep-2022, 07:22 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Bacchus - 30-Sep-2022, 07:58 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Willeke_IGKT - 30-Sep-2022, 08:00 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Bart Verbeek - 01-Oct-2022, 11:10 AM
RE: Fietsen met losse handen - door Wim -de roetsende - 30-Sep-2022, 09:13 PM
RE: Fietsen met losse handen - door ZoefZoef - 30-Sep-2022, 09:19 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Frutsel - 30-Sep-2022, 09:24 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Roepers - 30-Sep-2022, 10:43 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Bart Verbeek - 30-Sep-2022, 11:06 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Bob Hagendijk - 01-Oct-2022, 07:56 AM
RE: Fietsen met losse handen - door Lopopodium - 30-Sep-2022, 11:17 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Fietsbennie - 01-Oct-2022, 08:11 AM
RE: Fietsen met losse handen - door GertBr - 01-Oct-2022, 10:39 AM
RE: Fietsen met losse handen - door 365cycle - 01-Oct-2022, 09:15 AM
RE: Fietsen met losse handen - door Willeke_IGKT - 01-Oct-2022, 12:06 PM
RE: Fietsen met losse handen - door 365cycle - 01-Oct-2022, 01:28 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Willeke_IGKT - 01-Oct-2022, 02:44 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Frutsel - 01-Oct-2022, 11:11 PM
RE: Fietsen met losse handen - door 365cycle - 02-Oct-2022, 11:38 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Jeroen S - 01-Oct-2022, 12:58 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Roepers - 01-Oct-2022, 04:29 PM
RE: Fietsen met losse handen - door PietV* - 01-Oct-2022, 05:33 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Bacchus - 01-Oct-2022, 08:09 PM
RE: Fietsen met losse handen - door 365cycle - 01-Oct-2022, 09:36 PM
RE: Fietsen met losse handen - door ZoefZoef - 01-Oct-2022, 10:55 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Bart Verbeek - 01-Oct-2022, 11:06 PM
RE: Fietsen met losse handen - door ZoefZoef - 01-Oct-2022, 11:57 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Bart Verbeek - 02-Oct-2022, 12:02 AM
RE: Fietsen met losse handen - door Wim -de roetsende - 02-Oct-2022, 09:48 AM
RE: Fietsen met losse handen - door Bart Verbeek - 02-Oct-2022, 10:36 AM
RE: Fietsen met losse handen - door PietV* - 02-Oct-2022, 06:57 AM
RE: Fietsen met losse handen - door vdbeemd - 02-Oct-2022, 07:26 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Jeroen S - 02-Oct-2022, 09:41 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Bacchus - 03-Oct-2022, 09:56 AM
RE: Fietsen met losse handen - door Frutsel - 03-Oct-2022, 10:35 AM
RE: Fietsen met losse handen - door 365cycle - 03-Oct-2022, 01:59 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Victor - 03-Oct-2022, 02:41 PM
RE: Fietsen met losse handen - door Bacchus - 03-Oct-2022, 03:19 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Andere trapas en crankstel monteren
Hollowtech is geen v...Arend-Jan — 07:21 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ac...
Voor 142x12 steekas,...Arend-Jan — 07:18 AM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Wat ik het meest fru...Arend-Jan — 07:15 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ac...
Op dit moment ziet d...Willeke_IGKT — 06:38 AM
Andere trapas en crankstel monteren
Onlangs heb ik een 1...ZoefZoef — 01:58 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ach...
alpenvelomobiel — 01:07 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Ik heb er heel veel ...Roepers — 11:21 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Haakse bochten, ma...Wim -de roetsende — 10:58 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Misschien heb je n...datakneder — 10:54 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Mooie fiets. Zo goed...Jeroen S — 10:27 PM
Brekende Fujin frames
Duidelijke uitleg Ar...Jeroen S — 10:23 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
De stuurgeometrie va...Jeroen S — 10:15 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Lassen is niet heel ...melle z — 09:56 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Kijk een hoop goede ...Jeroen S — 09:49 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
@Wim; nee, er zijn g...liggende daan — 09:46 PM
Brekende Fujin frames
Het zijn naar mijn ...Arend-Jan — 09:39 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een groot deel van d...Jeroen S — 09:37 PM