Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ontmoetingen met de politie (verzamelthread)
#7
Erik,

Plussen en minnen voor onze verkeersregels. Die zijn voor een zeer groot deel tot stand gekomen onder VN verdragen. Zoals het Verdrag nopens het wegverkeer, Genève, 19-09-1949 en het Verdrag inzake het Wegverkeer, Wenen, 08-11-1968. Belangrijk voor alle weggebruikers in het internationale verkeer.

De Regeling voertuigen is bovendien tot stand gekomen door Europese Verordeningen en Richtlijnen. Voldoet je fiets aan de Regeling voertuigen dan kun je overal binnen de EG en de rest van de wereld fietsen.

Maar voor bestuurders van ligfietsen is het veel moeilijker om aan reflectie eisen te voldoen. Denk aan de vier ambergele of gele retroreflectoren aan de trappers. Alleen zichtbaar vanuit de lucht. Maar een naar voren gerichte witte retro-reflector en ambergele retro-reflectoren aan de zijkanten van de ligfiets mogen.

Voor de velomobielen is er een probleem met de witte of gele retro-reflectoren aan de wielen. Die moeten de omtrek van het wiel volgen en op of zo dicht mogelijk bij de velg zijn aangebracht, zodanig dat zij aan beide zijkanten van het voertuig zichtbaar zijn. Zowel wielen als trappers zijn ingesloten. Bovendien mogen velomobielen niet zijn voorzien van meer retro-reflecterende voorzieningen dan in de artikelen 5.9.51, 5.9.52, en 5.9.57 is voorgeschreven of toegestaan.

Ik ben blij dat op velomobielen de nodige retro-reflectie is aangebracht om ze bij nacht en ontij zichtbaar te krijgen op de weg.

De roeifiets laat ik buiten beschouwing. Die heeft een ander soort geen trapper.

Onder druk van belangenorganisaties, o.a. de KNWU, zijn de verlichtingseisen niet de Regeling voertuigen opgenomen. Wielrenners maken daar dankbaar gebruik van. Scheelt een hoop gewicht aan de fiets. Volgens de wielrenners valt een bel daar ook onder. Schreeuwen en vloeken lukt ook.

Een achterlicht aan het hielstuk van de linkerschoen is niet toegestaan. Maar zonder ander achterlicht is een hiellampje beter dan niets.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Ontmoetingen met de politie (verzamelthread) - door Bert_Rijssen - 19-Nov-2017, 08:00 PM
RE: Ontmoetingen met de politie (verzamelthread) - door PietV* - 18-Nov-2017, 09:01 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Als mensen blind de ...Jeroen S — 11:39 AM
M-racer voorvork
Ik vermoed dat je ee...Jeroen S — 11:33 AM
OSMand instellingen.
Hardloper dat ga ik ...Willeke_IGKT — 11:27 AM
OSMand instellingen.
Willeke kom je er ui...Hardloper — 11:12 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Geweldig Tovenaar, m...Lig-hen — 10:59 AM
OSMand instellingen.
Ik heb een nieuwe ve...Willeke_IGKT — 10:54 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
@wim Als iemand z’n ...Snoek043 — 10:19 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Ja dat is mijn broer...De tovenaar — 10:07 AM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Fietsplannen dit wee...TimSch — 09:28 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Rijdt die man nou zo...Wim -de roetsende — 08:45 AM
M-racer voorvork
Wat mij alleen opval...melle z — 08:21 AM
Zitting op maat zetten en op probleempj...
Met je knieën de bov...Wim -de roetsende — 08:16 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Deel 2 met de Optima...De tovenaar — 08:12 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Je kan onmogelij...Wim -de roetsende — 08:10 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..mn dag echt heerli...ZoefZoef — 02:09 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat de prijs voo...ZoefZoef — 02:00 AM
Zitting op maat zetten en op probleempj...
De voorwielen verwij...ZoefZoef — 11:53 PM