29-Sep-2022, 08:36 PM
Ik kan me helemaal vinden in bijna alle bovengenoemde voor en nadelen van een racekap. Ik heb sinds kort de laatste versie racekap voor DF XL en wat ik eigenlijk een ontwerpfoutje vind zijn de zeer brede voorstijlen. Daardoor krijg je grote blinde hoeken op een plek waar je juist overzicht zou willen hebben. Ik denk dat het komt omdat het motorhelmvizier gemonteerd zit op een brede zwarte houder waar het klik-mechanisme op is aangebracht om het vizier in een bepaalde stand vast te zetten.
Juist die twee stukken zwart plastic leveren echt brede stijlen op, ik had dat graag eleganter opgelost, bijvoorbeeld met een vizier zoals ooit bedacht door Wim Schermer.
Denk erover om die zwarte stukken plastic en het vizier te verwijderen, het carbon daar weg te zagen en er een rianter vizier op te monteren. Maar denken is nog géén doen, best een operatie vrees ik.
Juist die twee stukken zwart plastic leveren echt brede stijlen op, ik had dat graag eleganter opgelost, bijvoorbeeld met een vizier zoals ooit bedacht door Wim Schermer.
Denk erover om die zwarte stukken plastic en het vizier te verwijderen, het carbon daar weg te zagen en er een rianter vizier op te monteren. Maar denken is nog géén doen, best een operatie vrees ik.