Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bromfietsen op ons forum
#10
Vroegah kon je met je 16e brommer gaan rijden. Zonder rijbewijs, rijles etc. Onverantwoord en asociaal rijgedrag kwam je nogal eens tegen. Buiten proportioneel veel dodelijke ongevallen in die gebruikersgroep ook.

Ik vond de invoering van het bromfietsrijbewijs, met les en examenkosten prima. Het aantal brommerrijders liep hier gestaag terug.

Wat ik aan pedelecrijders nu zie is een groep in de midlifecrisis die alsnog een beetje sportief denkt te doen, terwijl het motortje de "prestatie" levert. Met bijbehorend "sportief" maar feitelijk onverstandig rijgedrag, zoals je vroeger bij 16 jarigen met een brommer zag. Onvoldoende remmen bij kruisingen en rotondes, krap inhalen, gewoon te hard rijden bij onoverzichtelijke verkeerssituaties etc. Daarmee deel ik niet graag de weg/het fietspad. Idem met de illegaal opgevoerde versies, of de mensen bij wie het nummerbord er per ongeluk is afgevallen ... Ik merk dat ik me aan die doelgroep irriteer, zoals vroeger aan de onverantwoorde scootertjes.

Heb je die E dringend nodig omdat het fysiek allemaal niet zo wil, geeft die E fiets je mobiliteit (actieradius) die anders per auto ingevuld zou worden, dan vind ik het een ander verhaal. En waarschijnlijk past daar ook een ander rijgedrag bij.
}
Bedankt door: Willeke_IGKT , PietV*


Berichten in dit topic
Bromfietsen op ons forum - door PietV* - 20-Jul-2022, 09:11 AM
RE: Bromfietsen op ons forum - door Wim -de roetsende - 20-Jul-2022, 09:36 AM
RE: Bromfietsen op ons forum - door Fietsbennie - 20-Jul-2022, 10:15 AM
RE: Bromfietsen op ons forum - door Frutsel - 20-Jul-2022, 10:29 AM
RE: Bromfietsen op ons forum - door 365cycle - 20-Jul-2022, 11:19 AM
RE: Bromfietsen op ons forum - door PietV* - 20-Jul-2022, 11:22 AM
RE: Bromfietsen op ons forum - door 365cycle - 20-Jul-2022, 11:27 AM
RE: Bromfietsen op ons forum - door Frutsel - 20-Jul-2022, 11:40 AM
RE: Bromfietsen op ons forum - door 365cycle - 20-Jul-2022, 11:47 AM
RE: Bromfietsen op ons forum - door Jeroen S - 20-Jul-2022, 12:09 PM
RE: Bromfietsen op ons forum - door PietV* - 20-Jul-2022, 12:19 PM
RE: Bromfietsen op ons forum - door Wim -de roetsende - 20-Jul-2022, 12:57 PM
RE: Bromfietsen op ons forum - door Hoekie - 20-Jul-2022, 01:44 PM
RE: Bromfietsen op ons forum - door Bas_ligfiets - 20-Jul-2022, 02:43 PM
RE: Bromfietsen op ons forum - door Bacchus - 20-Jul-2022, 03:22 PM
RE: Bromfietsen op ons forum - door Hoekie - 20-Jul-2022, 04:00 PM
RE: Bromfietsen op ons forum - door Willeke_IGKT - 21-Jul-2022, 06:30 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
wat ze zeggen
Ik hoorde laatst ee...Arend-Jan — 07:39 AM
wat ze zeggen
"bent u atleet?...365cycle — 01:43 AM
Milan 4.2
Het is een enorme kl...Jeroen S — 11:26 PM
Milan 4.2
Update bij de buren ...Arend-Jan — 10:35 PM
Medeliggers onderweg
M'n vrouw wilde ook ...Jeroen S — 10:33 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Er zijn ook wel ande...Jeroen S — 10:32 PM
wat ze zeggen
Op de vraag of die e...Jeroen S — 10:22 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Haha, ik reken mezel...EnriceV82 — 10:04 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Zie ook hier.melle z — 07:12 PM
Medeliggers onderweg
Ik ben wel eens la...Wim -de roetsende — 06:35 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag op het f...Hardloper — 06:18 PM
Medeliggers onderweg
Ik had op de alle ...datakneder — 05:56 PM
Medeliggers onderweg
Ik werd aangesprok...Wim -de roetsende — 05:03 PM
wat ze zeggen
Kinderen, die nog zo...Wim -de roetsende — 05:02 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Er staat wel een w...Wim -de roetsende — 04:58 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Er staat wel een waa...Roepers — 04:55 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Allen, alvast erg ...Wim -de roetsende — 04:50 PM