Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Toekomst Challenge ligfietsen
#4
Ikzelf ben (al een tijdje, zonder haast) me wat aan het 'inlezen' in ligfietsen, met als doel er ooit een aan te schaffen. Het valt me op dat ofwel de innovatie ofwel de motivatie om sites bij te houden een paar jaar geleden is opgehouden.

* Challenge (http://www.challenge-recumbents.com/): Het laatste nieuws stamt uit 2012, de overname door Elan. Op de site van Elan vind ik in de voorraad wel types Chamsin en Jester, maar in de modellenlijst zijn die niet terug te vinden.
* FastFWD (http://www.fastfwd.nl/index.php?id=1): is bezig met de Velotilt (laatste nieuws 2012)
* FlevoBike (http://www.flevobike.nl): (doet het niet als je cookies uit hebt staan) Geschiedenis houdt op bij 2013, kennelijk zijn de e versies de nieuwste innovaties.
* Fuenda bestaat niet meer (op het net)
* Nazca (https://www.nazca-ligfietsen.nl): Nieuwste model is de Gaucho (2009)? Nieuws op de voorpagina uit 2015
* M5 (http://www.m5-ligfietsen.com): begint te adverteren dat ze in 2014 etappewinnaar waren, laatste (ligfiets) innovatie de tailbag uit 2015
* Optima (http://recumbentparts.com): verkoopt alleen nog maar onderdelen (?)
* Raptobike (http://www.raptobike.nl/): komt 'binnenkort' met een nieuwe site, maar nu is er niets te zien (behalve een verwijzing naar de Elan site). Op de Elan site (http://www.elan.cc/index.php) staat dat feit (uit april 2015) ook op de homepage, als 3e item.
* Rainbow (http://www.rainbowligfietsen.nl/): heeft 'nieuws' uit 2014
* Thys (https://rowingbike.com): Nieuwste innovatie is de revolver uit 2014 (?)

(bron voor links: http://www.ligfiets.net/company?recent=a...es%5B%5D=P)

Dus volgens mij zijn er nog maar 6 producenten over (Elan, FlevoBike, Nazca, M5, Rainbow, Thys), waarbij er in de laatste 3 jaar weinig is veranderd. Maar dat kan natuurlijk allemaal schijn zijn.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Toekomst Challenge ligfietsen - door tegenligger - 14-Oct-2017, 08:41 PM
RE: Toekomst Challenge ligfietsen - door Frank - 15-Oct-2017, 04:51 AM
RE: Toekomst Challenge ligfietsen - door Lopopodium - 16-Oct-2017, 12:01 AM
RE: Toekomst Challenge ligfietsen - door vrolijken - 16-Oct-2017, 11:39 PM
RE: Toekomst Challenge ligfietsen - door guidok - 17-Oct-2017, 11:08 AM
RE: Toekomst Challenge ligfietsen - door PietV* - 17-Oct-2017, 10:01 AM
RE: Toekomst Challenge ligfietsen - door arnoldl - 06-Nov-2017, 11:43 PM
RE: Toekomst Challenge ligfietsen - door vrolijken - 17-Oct-2017, 01:16 PM
RE: Toekomst Challenge ligfietsen - door vrolijken - 17-Oct-2017, 10:35 PM
RE: Toekomst Challenge ligfietsen - door PietV* - 07-Nov-2017, 11:07 AM
RE: Toekomst Challenge ligfietsen - door Lopopodium - 07-Nov-2017, 12:30 PM
RE: Toekomst Challenge ligfietsen - door arnoldl - 07-Nov-2017, 04:48 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Mijn CHR Carbon High Racer
Een container frames...ZoefZoef — 11:23 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gisteren was het in ...Wim -de roetsende — 11:23 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
En als je dat gaat d...Arend-Jan — 10:45 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Met gas lassen is be...melle z — 10:40 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Ik wil gewoon staal/...Jeroen S — 10:18 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Maar advies blijft, ...melle z — 10:16 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Mijn vader heeft...Hardloper — 09:54 AM
Mijn CHR Carbon High Racer
De status van de f...Wim -de roetsende — 09:27 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Mijn vader heeft e...Wim -de roetsende — 09:24 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Welk materiaal wil j...Hardloper — 09:07 AM
Banden, banden en nog eens banden
4000 vind ik nog...TimSch — 08:43 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Een MIG lasapparaat ...melle z — 08:39 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Uit ervaring kan ik ...Gideonaut — 12:30 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Heel lang geleden he...Jeroen S — 12:16 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Op het werk is de ko...Jeroen S — 11:51 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
De status van de fra...liggende daan — 11:42 PM
Marco's ligfietstochten
Ook mijn laatste ont...Roepers — 09:10 PM