Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fiets infrastructuur: Nederland heeft de naam, niet altijd de juiste uitvoering
#4
In Duitsland (althans de grensregio van Roermond tot en met Winterswijk) is het niet zo slecht gesteld met de fietspaden. Tenminste, als je je buiten de bebouwde kom begeeft. Binnen de bebouwde kom acht ik Duitsland een matig fietsland, zeker met Nederlandse ogen. Het is voor mij onduidelijk wanneer ik op de weg moet / mag fietsen, en wanneer ik op het met voetgangers gedeelde pad op moet. En dan kan je ook nog rekenen op fietsen die je aan de verkeerde kant van de weg tegemoet komen. Om het irritante af te maken, moet je als fietser bij elke zijweg of oprit van een huis over een drempeltje of verlaging heen. Die zijn niet vaak netjes gelijk gemaakt met het fietspad, waardoor je dus bij elke weg of oprit tweemaal een klap maakt met je voorwiel op een dwarsliggende rand.

Buiten de bebouwde kom zijn de landwegen prima te fietsen en de grote doorgaande wegen hebben over het algemeen een aardig goed fietspad. Helaas wordt je wel af en toe van links naar rechts gestuurd, als het fietspad aan de andere zijde van de doorgaande weg verder gaat. Maar daar heeft men in Nederland helaas ook een handje van. Tja, waarom zou je schoolkinderen niet onnodig drukke wegen laten oversteken...

Maar Duitsland is nog altijd beter dan België... Daar ben ik nu tweemaal geweest (regio Brugge en regio Antwerpen), maar daar word ik niet echt blij van. Zowel binnen alsook buiten de bebouwde kom is het gewoon slecht te noemen.

Persoonlijk zou ik nooit een fietsvakantie verder dan deze drie landen aandurven. De wegen lijken me hier en daar al niet goed, maar vooral de automobilisten en hun rekening houden met fietsen wantrouw ik in het buitenland.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Fiets infrastructuur: Nederland heeft de naam, niet altijd de juiste uitvoering - door Lopopodium - 15-Oct-2017, 11:53 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
OSMand instellingen.
Hardloper dat ga ik ...Willeke_IGKT — 11:27 AM
OSMand instellingen.
Willeke kom je er ui...Hardloper — 11:12 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Geweldig Tovenaar, m...Lig-hen — 10:59 AM
OSMand instellingen.
Ik heb een nieuwe ve...Willeke_IGKT — 10:54 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
@wim Als iemand z’n ...Snoek043 — 10:19 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Ja dat is mijn broer...De tovenaar — 10:07 AM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Fietsplannen dit wee...TimSch — 09:28 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Rijdt die man nou zo...Wim -de roetsende — 08:45 AM
M-racer voorvork
Wat mij alleen opval...melle z — 08:21 AM
Zitting op maat zetten en op probleempj...
Met je knieën de bov...Wim -de roetsende — 08:16 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Deel 2 met de Optima...De tovenaar — 08:12 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Je kan onmogelij...Wim -de roetsende — 08:10 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..mn dag echt heerli...ZoefZoef — 02:09 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat de prijs voo...ZoefZoef — 02:00 AM
Zitting op maat zetten en op probleempj...
De voorwielen verwij...ZoefZoef — 11:53 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik zat net even ...ZoefZoef — 11:37 PM
M-racer voorvork
Ik ben op zoek naa...Wim -de roetsende — 11:06 PM