26-May-2022, 02:02 PM
Tja dat met die gewichtsvermindering bij de RDW is inderdaad een kunstje. Bij de studentenroeiclub hadden ze een Volkswagen LT met een 8 meter lange trailer voor de roeiboten erachter. Zo een met een mee draaiende vooras. Die aanhanger was ook teruggekeurd, zodat het met een gewoon rijbewijs mocht.
Maar goed in veel gevallen betekend beter ook groter en zwaarder, meer vervuilend. Zo'n full size amerikaanse pickup vervoert vaak niet meer dan 1 persoon. OK als je nu stratenmaker of hovenier bent, en ook regelmatig zwaar materiaal vervoert, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Ik geloof dat Wim het al eens uitgemeten heeft wat het verschil was of het pakketje met de Tesla of met een E bike naar het postkantoor werd gebracht. Dat maakte best veel uit.
Baterijen zijn nu eenmaal erg zwaar. Zelfs een Renault Zoe weegt al bijna 1500 kilo.
Ik ben blij dat ik met de velomobiel of de fiets veel van mijn vervoer kan doen.
Maar goed in veel gevallen betekend beter ook groter en zwaarder, meer vervuilend. Zo'n full size amerikaanse pickup vervoert vaak niet meer dan 1 persoon. OK als je nu stratenmaker of hovenier bent, en ook regelmatig zwaar materiaal vervoert, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Ik geloof dat Wim het al eens uitgemeten heeft wat het verschil was of het pakketje met de Tesla of met een E bike naar het postkantoor werd gebracht. Dat maakte best veel uit.
Baterijen zijn nu eenmaal erg zwaar. Zelfs een Renault Zoe weegt al bijna 1500 kilo.
Ik ben blij dat ik met de velomobiel of de fiets veel van mijn vervoer kan doen.