Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kort ritje in de Alpha 9
#13
(23-May-2022, 09:30 AM)Hoekie schreef: Op het Duitse forum lees ik dat de beperktere draaicirkel een gevolg is van tank besturing. Niet van de beschikbare ruimte in de wielkasten.
Voor een kleinere draaicirkel zou tiller besturing de betere optie zijn.
Een tank met tankbesturing kan toch nagenoeg op z'n plek keren. Dan kan een VM met tankbesturing op het smalste fietspad keren.
(23-May-2022, 08:14 PM)Hoekie schreef:
(23-May-2022, 07:54 PM)PietV* schreef: Wat verstaan jullie onder tankbesturing. Rupsvoertuigen worden bestuurd met één stick.
Waarom stel je niet alleen de vraag? Waarom ook stellig een antwoord? Ik mis alleen nog uitroeptekens.
Uit eigen ervaring: 2 stuurstokken. Tanks hebben verschillende manieren van besturing, waarbij de overgrote deel met stuurstokken worden bestuurd. En daarmee typerend voor tanks werden.
Heb nog nooit in en tank gezeten, dus zo stellig was ik niet. Wel op een Caterpillar bulldozer en graafmachines. Die stuur je met een stick. De F16 ook met een stick. Dus zo vreemd is het niet. Waarschijnlijk hebben ze mij de landmacht de zaak simpel gehouden. Kan iedereen er mee rijden.
(23-May-2022, 09:24 PM)ThijsR schreef: Ik heb nog nooit een rups zien sturen
Ik ook niet. Maar rupsvoertuigen wel. Hier nog een filmpje van "velomobielen" op rupsbanden. Kunnen voor en achteruit. En op de plek keren.
https://www.youtube.com/watch?v=wwDTzPxKEdg
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Kort ritje in de Alpha 9 - door pietandringa - 21-May-2022, 06:49 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door Wim -de roetsende - 21-May-2022, 08:19 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door 365cycle - 22-May-2022, 12:48 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door pietandringa - 22-May-2022, 10:34 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door 365cycle - 23-May-2022, 01:38 AM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door Hoekie - 23-May-2022, 09:30 AM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door pietandringa - 23-May-2022, 10:22 AM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door pietandringa - 23-May-2022, 05:44 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door PietV* - 23-May-2022, 07:54 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door Hoekie - 23-May-2022, 08:14 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door GerDilven - 25-May-2022, 04:35 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door ThijsR - 23-May-2022, 09:24 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door PietV* - 26-May-2022, 08:41 AM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door Willeke_IGKT - 26-May-2022, 10:22 AM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door Wim -de roetsende - 26-May-2022, 02:13 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door PietV* - 26-May-2022, 01:57 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door 365cycle - 26-May-2022, 02:13 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door berth9999 - 26-May-2022, 05:31 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door Roefie - 26-May-2022, 08:50 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door 365cycle - 27-May-2022, 07:04 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door Jeroen S - 26-May-2022, 02:10 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door Hoekie - 26-May-2022, 03:59 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door Jeroen S - 26-May-2022, 10:08 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door Roefie - 27-May-2022, 10:29 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door pietandringa - 28-May-2022, 05:37 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door Wim -de roetsende - 28-May-2022, 08:10 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door pietandringa - 28-May-2022, 08:57 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door 365cycle - 29-May-2022, 08:23 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door Hoekie - 28-May-2022, 10:22 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door Wim -de roetsende - 31-May-2022, 09:45 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door 365cycle - 31-May-2022, 10:09 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door Frutsel - 31-May-2022, 11:41 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door 365cycle - 31-May-2022, 11:54 PM
RE: Kort ritje in de Alpha 9 - door pietandringa - 01-Jun-2022, 12:21 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM