Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Een leercurve is een designfout
#4
De Variomatic van Daf heeft een lager rendement dan een een handgeschakelde bak, maar doordat hij traploos loopt de motor efficiënter.
Mijn Daf loopt 1op 12 tot 1 op 15 en dat is heel netjes voor een auto uit 1975. Maar dat werd niet op prijs gesteld. Nee prestaties en snelheid, daar ging het de mannen om. Op dat punt scoort de 46 weer zwakker. Maar dat kan mij niet schelen.

De laatste CVT's van Van Doorne's Tranmissie (of Bosch tegenwoordig) hebben een rendement gelijk aan een handgeschakelde bak. Tel daarbij op het betere rendement van de motor.

Overigens verklaart dat misschien waarom de discussies over de snelste fiets, zoals die ook hier woeden, mij niet boeien.

Groet,

Marco -door snelheid ongeboeid- Roepers
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Een leercurve is een designfout - door Roepers - 12-Apr-2022, 09:54 AM
RE: Een leercurve is een designfout - door 365cycle - 12-Apr-2022, 10:02 AM
RE: Een leercurve is een designfout - door Bart Verbeek - 12-Apr-2022, 07:14 PM
RE: Een leercurve is een designfout - door 365cycle - 12-Apr-2022, 08:43 PM
RE: Een leercurve is een designfout - door Bart Verbeek - 12-Apr-2022, 08:53 PM
RE: Een leercurve is een designfout - door Frutsel - 12-Apr-2022, 10:57 AM
RE: Een leercurve is een designfout - door Roepers - 12-Apr-2022, 11:14 AM
RE: Een leercurve is een designfout - door berth9999 - 12-Apr-2022, 11:31 AM
RE: Een leercurve is een designfout - door Frutsel - 12-Apr-2022, 11:34 AM
RE: Een leercurve is een designfout - door 365cycle - 12-Apr-2022, 12:11 PM
RE: Een leercurve is een designfout - door Bart Verbeek - 12-Apr-2022, 01:22 PM
RE: Een leercurve is een designfout - door 365cycle - 12-Apr-2022, 02:01 PM
RE: Een leercurve is een designfout - door Bart Verbeek - 12-Apr-2022, 03:24 PM
RE: Een leercurve is een designfout - door ThijsR - 12-Apr-2022, 02:38 PM
RE: Een leercurve is een designfout - door 365cycle - 12-Apr-2022, 03:36 PM
RE: Een leercurve is een designfout - door Bacchus - 12-Apr-2022, 04:32 PM
RE: Een leercurve is een designfout - door 365cycle - 12-Apr-2022, 04:46 PM
RE: Een leercurve is een designfout - door PietV* - 12-Apr-2022, 05:10 PM
RE: Een leercurve is een designfout - door Willeke_IGKT - 12-Apr-2022, 05:10 PM
RE: Een leercurve is een designfout - door Roepers - 12-Apr-2022, 06:04 PM
RE: Een leercurve is een designfout - door Willeke_IGKT - 12-Apr-2022, 08:13 PM
RE: Een leercurve is een designfout - door Frutsel - 12-Apr-2022, 11:34 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Kilometer topic
Afgelopen week 302,5...arnovelo — 04:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een int...Gideonaut — 04:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een interes...Jeroen S — 03:27 PM
Milan 4.2
Mooi als ze mee kome...Jeroen S — 03:18 PM
Milan 4.2
Anonimised by Milan ...365cycle — 01:41 PM
Milan 4.2
Even kijken of dit w...Arend-Jan — 10:37 AM
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM