Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Heel straps
#3
Ik weet niet de exacte oorzaak, maar één ding dat ik tijdens inmiddels alweer bijna 15 jaar ligfietsen geleerd heb, is dat je gewoon koudere voeten hebt dan op een wielrenfiets. Misschien heeft het iets te maken met dat het hart je bloed écht naar je voeten moet pompen in die liggende houding, terwijl het op een wielrenfiets vanzelf naar beneden "valt". Ook bij hard rijden en zelfs in de velomobiel zijn m'n voeten het eerste dat koud wordt. 

(05-Apr-2022, 03:54 PM)Bart Verbeek schreef: warme en waterdichte SPD schoenen voor recreatieve rondjes
Te licht gekleed heb ik na echt lange ritten weleens echt blauwe tenen gehad, die je pas na een minuut of 10 onder de douche weer gaat voelen. Tijdens niet al te koude dagen rijd ik om die reden tegenwoordig met relatief dikke sokken, zweetpoten heb ik toch wel. Met dit weer kom je mij dus tegen met een korte broek, shirt met korte mouwen en dikke CAT werksokken Big Grin 
Wat ook nog een optie is (maar met mijn schoenmaat ontzettend lastig) zijn overschoenen (meestal van neopreen). En dan het liefst knalgeel natuurlijk Big Grin  

(05-Apr-2022, 03:54 PM)Bart Verbeek schreef: heel straps om te voorkomen dat mijn voeten van de pedalen glijden als ik een ander type schoenen gebruik
Dat lijkt me inderdaad lastig te vinden, maar ik denk dat je de beste kans maakt in het land der hulpbehoevenden. M'n moeder heeft daarvoor namelijk een metalen steun, die zowel de voorkant van haar voeten op z'n plek houdt als de achterkant (plaatjes met gewone schoenen zijn bij haar geen optie i.v.m. orthopedisch schoeisel). Als ik me goed herinner in welke regio je rondfietst, dan zou ik m'n eerste geld zetten op een belletje/mailtje naar USVA Bikes in Haarle (tussen Almelo en Zwolle).
Antwoord }
Bedankt door: Bart Verbeek , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Heel straps - door Bart Verbeek - 05-Apr-2022, 03:54 PM
RE: Heel straps - door Frutsel - 05-Apr-2022, 04:25 PM
RE: Heel straps - door 365cycle - 05-Apr-2022, 04:28 PM
RE: Heel straps - door Lig-hen - 05-Apr-2022, 08:14 PM
RE: Heel straps - door Bart Verbeek - 05-Apr-2022, 08:50 PM
RE: Heel straps - door Roefie - 05-Apr-2022, 08:27 PM
RE: Heel straps - door Bacchus - 06-Apr-2022, 08:08 AM
RE: Heel straps - door 365cycle - 06-Apr-2022, 10:28 AM
RE: Heel straps - door berth9999 - 06-Apr-2022, 11:10 AM
RE: Heel straps - door 365cycle - 06-Apr-2022, 11:32 AM
RE: Heel straps - door berth9999 - 06-Apr-2022, 01:20 PM
RE: Heel straps - door 365cycle - 07-Apr-2022, 12:48 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een int...Gideonaut — 04:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een interes...Jeroen S — 03:27 PM
Milan 4.2
Mooi als ze mee kome...Jeroen S — 03:18 PM
Milan 4.2
Anonimised by Milan ...365cycle — 01:41 PM
Milan 4.2
Even kijken of dit w...Arend-Jan — 10:37 AM
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM