Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Te koop: M5 M-Racer (2x28")
#24
Mijn niet wetenschappelijk onderbouwde mening:

Als je met 170mm cranks al een hoge trapfrequentie hebt en tegen het punt aan zit dat de beweging te lang is om de frequentie omhoog te schroeven, dan zul je met kortere cranks waarschijnlijk bijna automatisch je trapfrequentie ophogen, omdat je minder last hebt van vertraging door de grootte van de beweging.

Als je met 170mm cranks een trapfrequentie aanhoudt die, zeg, 10 slagen lager is, en dus weinig tot geen last hebt van vertraging in je beweging door de grootte, dan zul je met kortere cranks waarschijnlijk niet veel vanzelf veranderen in je trapfrequentie.

In beide gevallen betekent de kortere crank dat de knieën minder hoeven te buigen.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door 365cycle - 09-Mar-2022, 01:05 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door Bacchus - 09-Mar-2022, 02:10 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door 365cycle - 10-Mar-2022, 03:05 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door 365cycle - 19-Mar-2022, 01:29 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door gideon - 19-Mar-2022, 01:52 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door 365cycle - 21-Mar-2022, 12:03 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door Wim -de roetsende - 21-Mar-2022, 03:02 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door 365cycle - 22-Mar-2022, 01:21 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door gideon - 22-Mar-2022, 11:32 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door 365cycle - 22-Mar-2022, 11:59 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door Bacchus - 22-Mar-2022, 09:16 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door PietV* - 22-Mar-2022, 09:59 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door pietandringa - 22-Mar-2022, 10:42 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door Bacchus - 22-Mar-2022, 10:56 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door PietV* - 22-Mar-2022, 02:58 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door gideon - 22-Mar-2022, 12:32 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door 365cycle - 22-Mar-2022, 01:35 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door Wim -de roetsende - 22-Mar-2022, 09:14 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door 365cycle - 22-Mar-2022, 10:10 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door berth9999 - 22-Mar-2022, 10:52 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door PietV* - 22-Mar-2022, 11:19 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door Wim -de roetsende - 23-Mar-2022, 08:18 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door 365cycle - 23-Mar-2022, 11:15 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door Wim -de roetsende - 24-Mar-2022, 08:04 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door berth9999 - 24-Mar-2022, 09:52 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door pietandringa - 23-Mar-2022, 09:14 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door ThijsR - 23-Mar-2022, 10:20 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door PietV* - 23-Mar-2022, 10:54 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door PietV* - 23-Mar-2022, 04:18 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door Bacchus - 23-Mar-2022, 04:35 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door Wim -de roetsende - 23-Mar-2022, 09:39 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door 365cycle - 23-Mar-2022, 09:52 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door PietV* - 24-Mar-2022, 12:07 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door Niels van der Wal - 24-Mar-2022, 07:30 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door 365cycle - 24-Mar-2022, 01:55 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door ThijsR - 24-Mar-2022, 10:20 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door 365cycle - 24-Mar-2022, 11:59 AM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door berth9999 - 24-Mar-2022, 12:31 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door PietV* - 24-Mar-2022, 04:50 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door ThijsR - 24-Mar-2022, 04:52 PM
RE: Te koop: M5 M-Racer (2x28") - door Lopopodium - 24-Mar-2022, 05:34 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Milan 4.2
Jaaaaa, dit is cool,...Arend-Jan — 02:55 PM
wat ze zeggen
Vanochtend kwam een ...De tovenaar — 12:59 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ho...SnoekL#35 — 12:51 PM
Banden, banden en nog eens banden
Regelmatig van kant ...LigfietsWilsum — 12:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... omdat ik er acht...datakneder — 12:09 PM
Banden, banden en nog eens banden
Toch even dit plaatj...TimSch — 11:57 AM
wat ze zeggen
Ik moest nog wel e...Hardloper — 10:50 AM
Mijn CHR Carbon High Racer
"M5 heeft nog e...liggende daan — 10:43 AM
wat ze zeggen
Ik hoorde laatst ee...Arend-Jan — 07:39 AM
wat ze zeggen
"bent u atleet?...365cycle — 01:43 AM
Milan 4.2
Het is een enorme kl...Jeroen S — 11:26 PM
Milan 4.2
Update bij de buren ...Arend-Jan — 10:35 PM
Medeliggers onderweg
M'n vrouw wilde ook ...Jeroen S — 10:33 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Er zijn ook wel ande...Jeroen S — 10:32 PM
wat ze zeggen
Op de vraag of die e...Jeroen S — 10:22 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Haha, ik reken mezel...EnriceV82 — 10:04 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Zie ook hier.melle z — 07:12 PM