Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
WAW, die gaat supersnel
#11
(12-Mar-2022, 10:45 AM)PietV* schreef: Je kent de het bekende gezegde: "Wie niet slim is moet sterk zijn." Of de bekende slogan M5. Meer Meters Met Minder Moeite. Dat geldt zowel voor de fiets als voor de rijder. Voor de rijder gelden de biomechanische factoren of "fietstechniek" Op het moment dat je het gevoel krijgt dat je longen ergens anders liggen, ben je aan het vechten tegen jezelf en doe je aan energieverspilling.
Ik fiets nu 70 jaar en lever zeker 1% per jaar aan spierkracht in. Ik doe al jaren aan M5 tot volle tevredenheid. Nooit spierpijn en nooit een dip of "hongerklop". Fiets zelfs 60 km in de morgen zonder ontbijt. Ga zelden boven de 12 ademteugen per minuut. Meer ademhalingen is energieverspilling. Bij ademen is het principe ‘minder is meer’ van toepassing.
Lees het boek "Ik, de wielrenner" eens. ISBN 9789491729300. of het boek "Zuurstofwinst". ISBN 9789492798763.

Ligt in de meeste bibliotheken. Er gaat een wereld voor je open en je bouwt daarna erg snel aan je conditie. Voor je het weet denken ze dat je in een E Strada rijdt.

Wat een bijzonder interessant boek " Ik, de wielrenner"
Beide boeken zijn op m'n kobo abonnement verkrijgbaar.
Dank je wel om dit te delen.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
WAW, die gaat supersnel - door GerDilven - 12-Mar-2022, 09:30 AM
RE: WAW, die gaat supersnel - door Wim -de roetsende - 12-Mar-2022, 10:26 AM
RE: WAW, die gaat supersnel - door PietV* - 12-Mar-2022, 10:45 AM
RE: WAW, die gaat supersnel - door GerDilven - 14-Mar-2022, 05:02 PM
RE: WAW, die gaat supersnel - door GerDilven - 12-Mar-2022, 07:23 PM
RE: WAW, die gaat supersnel - door Lopopodium - 12-Mar-2022, 07:26 PM
RE: WAW, die gaat supersnel - door 365cycle - 13-Mar-2022, 05:47 PM
RE: WAW, die gaat supersnel - door Bacchus - 13-Mar-2022, 10:31 PM
RE: WAW, die gaat supersnel - door 365cycle - 14-Mar-2022, 12:09 AM
RE: WAW, die gaat supersnel - door Roepers - 14-Mar-2022, 09:13 AM
RE: WAW, die gaat supersnel - door 365cycle - 14-Mar-2022, 10:27 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen:
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM