Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt?
#55
(23-Feb-2022, 12:10 PM)pietandringa schreef: De velomobielen in het youtube filmpje worden in de meeste gevallen ondersteund tot 25 km/h. Daarvoor krijg je een zware fiets, waarmee je zonder ondersteuning niet kan fietsen en met ondersteuning weinig fietsgevoel hebt...

De assist zorgt niet per se voor een zware fiets. Het zijn de materialen die een fiets zwaar maken.
Denk: een fiets die gemaakt is om zonder assist te rijden en een fiets die gemaakt is dat je een assist hebt en dus zwaarder mag zijn.

Zo ben ik, samen met 2 andere velonauten, vanuit ZW NL naar de OBT Utrecht gereden. 
Met assist UIT.
2 kg 10Ah accu (kan nog lichter)
VOL bij aankomst.
In een fiets die gemaakt is om zonder assist te rijden.

(23-Feb-2022, 12:23 PM)365cycle schreef: Daar zit dus nog ruimte. Het is prima mogelijk om een elektrisch velomobiel zo te bouwen dat die zonder ondersteuning wél te fietsen is. Sterker nog: Ik denk dat als je een Milan SL van ondersteuning voorziet die bij een normale gebruiker eigenlijk alleen wat doet om te accelereren en om een heuvel te overwinnen.

Ik denk niet dat die er is. Ik weet dat die er is. Uit ervaring. Inclusief ervaring na meermaals in en uit bouw.
Inderdaad. Assist bij het eerste deel van de acceleratie (van uit stilstand) en heuvels zover je die hebt in NL.

(23-Feb-2022, 12:23 PM)365cycle schreef: Dat probleem is door mijn "e-Milan SL" dus ook direct opgelost. Als je een motor maar heel beperkt inzet, heb je geen grote accu nodig en gaat die kleine accu ook nog lang mee.

Bingo. Ik heb al eens 200km met 10Ah accu gereden en dan was er nog over.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt? - door Hoekie - 23-Feb-2022, 03:14 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ligfiets als hoofdprijs van loterij
Heb jij contact ge...Wim -de roetsende — 02:15 PM
Banden, banden en nog eens banden
...........het is ...Wim -de roetsende — 02:13 PM
Ligfiets als hoofdprijs van loterij
Heb jij contact geha...Roepers — 12:57 PM
Banden, banden en nog eens banden
Ja maar dat is te ve...Jeroen S — 12:50 PM
Ligfiets als hoofdprijs van loterij
Weten/kennen jullie ...Wim -de roetsende — 11:54 AM
Vliegende liggers
Gerelateerd aan dit ...Kapitein Bosui — 10:54 AM
Vliegende liggers
Gaat het je er puur...Roepers — 10:00 AM
Ligfiets als hoofdprijs van loterij
Als je  voor het eer...Roepers — 09:51 AM
Ligfiets als hoofdprijs van loterij
Oh wat nu, een o...Niels van der Wal — 09:25 AM
Vliegende liggers
Jep, wij mensen zijn...Arend-Jan — 07:53 AM
Vliegende liggers
Zou je zo'n lier a...365cycle — 03:38 AM
Ligfiets als hoofdprijs van loterij
Oh wat nu, een onb...365cycle — 01:50 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Geen idee, maar ik...365cycle — 01:48 AM
Nieuwe Quest 3.0
GertBr — 11:53 PM
Ligfiets als hoofdprijs van loterij
Maar een ligfiets ...ZoefZoef — 11:28 PM
Banden, banden en nog eens banden
Het wiel wordt met...365cycle — 11:28 PM
Ligfiets als hoofdprijs van loterij
Oh wat nu, een onbek...Jeroen S — 11:04 PM