Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt?
#55
(23-Feb-2022, 12:10 PM)pietandringa schreef: De velomobielen in het youtube filmpje worden in de meeste gevallen ondersteund tot 25 km/h. Daarvoor krijg je een zware fiets, waarmee je zonder ondersteuning niet kan fietsen en met ondersteuning weinig fietsgevoel hebt...

De assist zorgt niet per se voor een zware fiets. Het zijn de materialen die een fiets zwaar maken.
Denk: een fiets die gemaakt is om zonder assist te rijden en een fiets die gemaakt is dat je een assist hebt en dus zwaarder mag zijn.

Zo ben ik, samen met 2 andere velonauten, vanuit ZW NL naar de OBT Utrecht gereden. 
Met assist UIT.
2 kg 10Ah accu (kan nog lichter)
VOL bij aankomst.
In een fiets die gemaakt is om zonder assist te rijden.

(23-Feb-2022, 12:23 PM)365cycle schreef: Daar zit dus nog ruimte. Het is prima mogelijk om een elektrisch velomobiel zo te bouwen dat die zonder ondersteuning wél te fietsen is. Sterker nog: Ik denk dat als je een Milan SL van ondersteuning voorziet die bij een normale gebruiker eigenlijk alleen wat doet om te accelereren en om een heuvel te overwinnen.

Ik denk niet dat die er is. Ik weet dat die er is. Uit ervaring. Inclusief ervaring na meermaals in en uit bouw.
Inderdaad. Assist bij het eerste deel van de acceleratie (van uit stilstand) en heuvels zover je die hebt in NL.

(23-Feb-2022, 12:23 PM)365cycle schreef: Dat probleem is door mijn "e-Milan SL" dus ook direct opgelost. Als je een motor maar heel beperkt inzet, heb je geen grote accu nodig en gaat die kleine accu ook nog lang mee.

Bingo. Ik heb al eens 200km met 10Ah accu gereden en dan was er nog over.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt? - door Hoekie - 23-Feb-2022, 03:14 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Suggesties doorrijroute naar Dronten
Of dat een bet...Niels van der Wal — 11:25 AM
Ben Parke gaat naar Dronten
Naar mijn ervaring...benparke — 09:25 AM
Ben Parke gaat naar Dronten
Naar mijn ervaring: ...blokdoorn — 08:01 AM
Suggesties doorrijroute naar Dronten
Ja dat van utrecht h...Veloquest — 01:00 AM
Ben Parke gaat naar Dronten
Ik heb selectief gek...benparke — 12:42 AM
Medeliggers onderweg
Vandaag rond 11.30 o...ligvogel — 11:04 PM
Foto's zonder verhaal
SnoekL#35 — 10:14 PM
Ben Parke gaat naar Dronten
en vervolgens zi...Wim -de roetsende — 08:38 PM
Suggesties doorrijroute naar Dronten
SnoekL#35 ken je o...datakneder — 08:04 PM
Suggesties doorrijroute naar Dronten
SnoekL#35 ken je ook...Hardloper — 07:53 PM
Ben Parke gaat naar Dronten
Toch even een vraa...datakneder — 06:56 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Ik heb vorig...datakneder — 06:46 PM
Ben Parke gaat naar Dronten
Er zat een set zee...ZoefZoef — 06:22 PM
Suggesties doorrijroute naar Dronten
Zo, de Snoek staat i...SnoekL#35 — 06:22 PM
Ben Parke gaat naar Dronten
Hoeveel je in een VM...Willeke_IGKT — 06:18 PM
Ben Parke gaat naar Dronten
Er zat een set zee...Wim -de roetsende — 05:40 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Ik heb vorige ...Wim -de roetsende — 05:35 PM