Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt?
#41
(21-Feb-2022, 03:49 PM)PietV* schreef: Met alleen een willekeurige velomobiel en speedpedelec motor ben je er nog niet. Er zal een typekeuring voor een bromfiets op meer dan 2 wielen moeten plaats vinden om een Certificaat van Overeenstemming te verkrijgen bij de Rijksdienst Wegverkeer.
https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/fab...enstemming
Aan alle eisen voor meer dan 2 wielige bromfietsen moet worden voldaan. Bijvoorbeeld schijf- of trommelremmen op alle wielen, krachtsensoren voor de 80/20 verhouding en uitschakeling van de motor bij maximaal 47,25 km/h, verlichting bromfietsen ect.

En indien het velomobiel is uitgerust met een veersysteem, moet dit systeem goed werken. Dus vering met veerdemping op alle wielen.

De aanschaf van een brommobiel is veel eenvoudiger. Maar daar mag ik niet meet over schrijven.

Voor het verkrijgen van een CvO is het gebruik van standaardonderdelen wel een voordeel. Mijn werkgever is ook bezig met (een andere) certificering, maar als de onderdelen van het product op zichzelf al gecertificeerd zijn is de certificering van het geheel een stuk eenvoudiger (en voor mijn werkgever ook goedkoper).
Dat is voor elektronica, maar ik vermoed dat dit bij het RDW ook zo werkt. Alles wat onbekend is wordt onder de loep gelegd, alles wat al bekend en goedgekeurd is kan gewoon worden afgevinkt.

Ik zit overigens te zoeken naar wetgeving, maar vind niet een maximaal ondersteuningspercentage in de Nederlandse wetboeken. Wel de begrenzing op 45 km/u en een motorvermogen van maximaal 4kw.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt? - door ThijsR - 21-Feb-2022, 04:48 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Precies. Zolang het ...Jeroen S — 10:49 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Voor mij is de rit n...Jeroen S — 10:22 PM
Banden, banden en nog eens banden
Wat ik erg vind ...Wim -de roetsende — 10:08 PM
Banden, banden en nog eens banden
Heeft iemand eigen...Hoekie — 09:55 PM
Banden, banden en nog eens banden
Latex scheelt iets i...Jeroen S — 09:55 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik heb al wel eens e...Jeroen S — 09:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik in mijn eer...Merijn — 09:40 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik draag ook hardl...Bacchus — 08:58 PM
Banden, banden en nog eens banden
Heeft iemand eigenli...bucovaina — 08:52 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Ergens anders al...Bacchus — 08:52 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
De meeste hardloopbr...Wim -de roetsende — 08:04 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
@ Wim -de roetsende ...Hardloper — 07:56 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Hardloop shirts, d...Wim -de roetsende — 07:52 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
En wat is het kw...Veloquest — 06:35 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Hardloop shirts, dat...Lopopodium — 06:31 PM
Medeliggers onderweg
In een tocht van 131...Lopopodium — 06:25 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Ergens anders al vak...Wim -de roetsende — 06:06 PM