Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt?
#41
(21-Feb-2022, 03:49 PM)PietV* schreef: Met alleen een willekeurige velomobiel en speedpedelec motor ben je er nog niet. Er zal een typekeuring voor een bromfiets op meer dan 2 wielen moeten plaats vinden om een Certificaat van Overeenstemming te verkrijgen bij de Rijksdienst Wegverkeer.
https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/fab...enstemming
Aan alle eisen voor meer dan 2 wielige bromfietsen moet worden voldaan. Bijvoorbeeld schijf- of trommelremmen op alle wielen, krachtsensoren voor de 80/20 verhouding en uitschakeling van de motor bij maximaal 47,25 km/h, verlichting bromfietsen ect.

En indien het velomobiel is uitgerust met een veersysteem, moet dit systeem goed werken. Dus vering met veerdemping op alle wielen.

De aanschaf van een brommobiel is veel eenvoudiger. Maar daar mag ik niet meet over schrijven.

Voor het verkrijgen van een CvO is het gebruik van standaardonderdelen wel een voordeel. Mijn werkgever is ook bezig met (een andere) certificering, maar als de onderdelen van het product op zichzelf al gecertificeerd zijn is de certificering van het geheel een stuk eenvoudiger (en voor mijn werkgever ook goedkoper).
Dat is voor elektronica, maar ik vermoed dat dit bij het RDW ook zo werkt. Alles wat onbekend is wordt onder de loep gelegd, alles wat al bekend en goedgekeurd is kan gewoon worden afgevinkt.

Ik zit overigens te zoeken naar wetgeving, maar vind niet een maximaal ondersteuningspercentage in de Nederlandse wetboeken. Wel de begrenzing op 45 km/u en een motorvermogen van maximaal 4kw.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt? - door ThijsR - 21-Feb-2022, 04:48 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Pontjes en andere manieren om water ove...
Ik heb ook geen erva...Jeroen S — 11:49 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Maar als 98% van de ...melle z — 11:44 AM
Zitting op maat zetten en op probleempj...
Het is inderdaad wat...Jeroen S — 11:43 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Maar als 98% van de ...365cycle — 11:42 AM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Ziet er niet uit als...365cycle — 11:40 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Als mensen blind de ...Jeroen S — 11:39 AM
M-racer voorvork
Ik vermoed dat je ee...Jeroen S — 11:33 AM
OSMand instellingen.
Hardloper dat ga ik ...Willeke_IGKT — 11:27 AM
OSMand instellingen.
Willeke kom je er ui...Hardloper — 11:12 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Geweldig Tovenaar, m...Lig-hen — 10:59 AM
OSMand instellingen.
Ik heb een nieuwe ve...Willeke_IGKT — 10:54 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
@wim Als iemand z’n ...Snoek043 — 10:19 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Ja dat is mijn broer...De tovenaar — 10:07 AM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Fietsplannen dit wee...TimSch — 09:28 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Rijdt die man nou zo...Wim -de roetsende — 08:45 AM
M-racer voorvork
Wat mij alleen opval...melle z — 08:21 AM
Zitting op maat zetten en op probleempj...
Met je knieën de bov...Wim -de roetsende — 08:16 AM