Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt?
#9
De oplossing voor een comfortabele velomobiel die bij oud en jong aanslaat, en bij kan dragen aan de vergroening v het verkeer is te vinden in de richting van toepassing van solarcellen en massaproductie.
Meer comfort doet vanzelf het gewicht toenemen, dat hoeft niet zoveel te zijn, maar rolweerstand neemt toe, dus ook de kracht die nodig om de velomobiel voort te bewegen zonder motor, mensen die het opbrengen van die kracht als een sport zien, hebben daar geen probleem mee, maar een groot deel v d mensheid denkt daar anders over, waarom is de auto zo populair geworden? vanwege het comfort, en de brede toepassingsmogelijkheden, vakantie, boodschappen doen, kinderen vervoer enz.

Begin je te ontwerpen met een motor, komt daar vanzelf een accu bij, neemt het gewicht toe, wanneer de accu dan nog 20 % lading over heeft blijft er geen voordeel over, dus tijdens het gebruik moet er gelijk weer bijgeladen kunnen worden, de huidige accu's die in de e-bike wereld worden gebruikt, zijn ongeschikt om onderweg te laden, bovendien zijn de accu's vaak afgeschermd door de leverancier voor zijn eigen product, wat leidt tot onnodig hoge prijzen en en electro schroot.
Solarcellen worden steeds beter, en de ligfiets leent zich door zijn vorm uitstekend voor toepassing van solarcellen, en tegelijkertijd voor bescherming tegen regen / zon.
Het gewicht neemt door solarcellen ook nauwelijks toe, ook de kostprijs wordt niet veel hoger, een zeiltje tegen de regen, kost bijna het zelfde als een solarpaneel, bovendien is het mogelijk een solarpaneel te gebruiken om de luchtweerstand te verminderen, niet het optimaal haalbare, maar zeker de moeite waard.
Dan is er nog de politiek, niet iedereen, heeft de mogelijkheid een velomobiel thuis te stallen, wie in een appartement of flat woont heeft weinig mogelijkheden, omdat grond schaars is, wordt die woonvorm steeds belangrijker.
Dat kan de politiek oplossen, door parkeerplaatsen open te breken, en daar een stalling neer te zetten voor velomobielen, solarpanelen op het dak, om de accu's te laden. klaar, alles om te zetten met de huidige techniek.
Helaas naar mijn gedachte, wordt er niet veel druk uitgeoefend op de politiek. en de velomobielwereld is ook niet zo van ; daar gaan we eens even druk zetten, eerst eens even wat oude fietsbanden verbranden, om onze argumenten kracht bij te zetten, aan eindeloos gewauwel aan een vergadertafel hebben we geen zin !

Dan over de prijzen, we zien dat het vrij besteedbare inkomen, steeds meer onder druk komt te staan, schulden nemen toe, bij overheid en particulier, dus omschakelen naar een andere vorm van verplaatsen, blijft uit door geld gebrek, hoewel men daar juist veel geld mee kan besparen, en blijft men rijden in een ouder wordende auto, begeleid van klaaggezang bij het tanken.
Daar helpt het ook niet dat er prijzen gevraagd worden van 10 /12 duizend euro, nog een ding wat men v d auto industrie kan leren is ; alleen bij hoge productie aantallen heb je een kans op succes, het internet staat vol met bedrijfjes die proberen met velomobielen, de wereld te veroveren, duurzaam komt daar maar weinig uit, een merk dat hier veel geprezen wordt, produceert 30 a 50 eenheden, niet per week, niet per maand, maar per jaar! ! dan hoef je niet te vragen waar de prijsstelling vandaan komt, produceren in handarbeid, daar is geen lopende band.
Al met al is er nog veel te doen, groet uit het Boheemse woud.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt? - door PlantageBohémien - 20-Feb-2022, 04:59 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Pontjes en andere manieren om water ove...
Ik heb ook geen erva...Jeroen S — 11:49 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Maar als 98% van de ...melle z — 11:44 AM
Zitting op maat zetten en op probleempj...
Het is inderdaad wat...Jeroen S — 11:43 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Maar als 98% van de ...365cycle — 11:42 AM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Ziet er niet uit als...365cycle — 11:40 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Als mensen blind de ...Jeroen S — 11:39 AM
M-racer voorvork
Ik vermoed dat je ee...Jeroen S — 11:33 AM
OSMand instellingen.
Hardloper dat ga ik ...Willeke_IGKT — 11:27 AM
OSMand instellingen.
Willeke kom je er ui...Hardloper — 11:12 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Geweldig Tovenaar, m...Lig-hen — 10:59 AM
OSMand instellingen.
Ik heb een nieuwe ve...Willeke_IGKT — 10:54 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
@wim Als iemand z’n ...Snoek043 — 10:19 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Ja dat is mijn broer...De tovenaar — 10:07 AM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Fietsplannen dit wee...TimSch — 09:28 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Rijdt die man nou zo...Wim -de roetsende — 08:45 AM
M-racer voorvork
Wat mij alleen opval...melle z — 08:21 AM
Zitting op maat zetten en op probleempj...
Met je knieën de bov...Wim -de roetsende — 08:16 AM