Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lig-/zithoek van velomobielen?!
#11
(20-Jan-2022, 10:50 AM)Hoekie schreef:
(19-Jan-2022, 10:44 PM)PlantageBohémien schreef: Paar jaar jaar geleden, was ik bij een fietsenmaker in Bremen, en vertelde hem dat ik een trike wilde maken, hij had ervaring daar mee, en vertelde mij 'zie eerst een goede stoel te vinden' daar heb ik naar gezocht op internet, en daar schrok ik van, en dacht, waarom moet ik me dat aandoen?

Waar schrok je van?
Van het totale gebrek aan comfort, wat aangeboden wordt is een harde  schaal die zich nergens aan het lichaam aanpast,  daar wordt dan nog een dunne bekleding overgetrokken of op gelijmd, is een kleine verbetering maar niet doorslaggevend.
Het menselijk lichaam is aangepast om rechtop te lopen, de rug is zo gebouwd dat het dan schokken van onder naar boven goed op kan vangen.
Nu gaat een mens in een voertuig liggen, soms nog zonder vering, daar is een rug niet voor aangepast, daarom is een comfortabele stoel een must.
Toen ik 6 / 7 jaren geleden belangstelling ontwikkelde voor een ligfiets / trike, en snuffelde op Marktplaats, kwam ik regelmatig eigenaren tegen die van hun trike af wilden door rug klachten, kan zijn dat die problemen voordien al aanwezig waren, kan ook zijn dat het probleem zich door de trike verder ontwikkeld heeft. 
Zelfde zie je ook bij racefietsen, er zijn mensen die zich aan zo'n smal zadel wennen, maar de grote meerderheid fietst met een gelzadel.
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus


Berichten in dit topic
Lig-/zithoek van velomobielen?! - door Wim -de roetsende - 19-Jan-2022, 07:25 PM
RE: Lig-/zithoek van velomobielen?! - door pietandringa - 19-Jan-2022, 07:50 PM
RE: Lig-/zithoek van velomobielen?! - door PietV* - 19-Jan-2022, 07:53 PM
RE: Lig-/zithoek van velomobielen?! - door Hoekie - 19-Jan-2022, 10:07 PM
RE: Lig-/zithoek van velomobielen?! - door Jeroen S - 19-Jan-2022, 10:20 PM
RE: Lig-/zithoek van velomobielen?! - door Hoekie - 20-Jan-2022, 10:50 AM
RE: Lig-/zithoek van velomobielen?! - door PlantageBohémien - 20-Jan-2022, 11:48 AM
RE: Lig-/zithoek van velomobielen?! - door ThijsR - 20-Jan-2022, 11:42 AM
RE: Lig-/zithoek van velomobielen?! - door Frutsel - 20-Jan-2022, 12:21 PM
RE: Lig-/zithoek van velomobielen?! - door 365cycle - 20-Jan-2022, 12:29 PM
RE: Lig-/zithoek van velomobielen?! - door emgaron - 20-Jan-2022, 03:10 PM
RE: Lig-/zithoek van velomobielen?! - door Frutsel - 20-Jan-2022, 03:28 PM
RE: Lig-/zithoek van velomobielen?! - door GertBr - 20-Jan-2022, 12:14 PM
RE: Lig-/zithoek van velomobielen?! - door 365cycle - 20-Jan-2022, 12:16 PM
RE: Lig-/zithoek van velomobielen?! - door Bacchus - 20-Jan-2022, 12:26 PM
RE: Lig-/zithoek van velomobielen?! - door 365cycle - 20-Jan-2022, 03:39 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM