Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Maximale luchtlijnlengte
#3
Volgens de site velofilie is die verhouding groter.  Breedte : lengte 1 op 4 tot 1 op 5. Nadeel van de verhouding 1 op 5 is de zijwind gevoeligheid en de toename van de massa.
Spiegelglad poetsen geeft ook een licht nadeel. Dat zorgt voor "kleven" van de luchtstroom. Een matte lak houdt een zeer dun laagje lucht vast, dat een smering lucht op lucht geeft. Denk maar een een golfbal. Die matte lak geldt ook voor wedstrijdboten en vliegtuigen.

"De optimale verhouding tussen de breedte en lengte van het profiel is circa 1 : 4 of 1 : 5. De maximale breedte moet op ongeveer een derde van de lengte liggen. Maak het frontaal oppervlak zo klein mogelijk. Zorg dat de wielen de vorm zo min mogelijk verstoren, d.w.z. trek de stroomlijn zover mogelijk naar beneden door. Alle gaten in de stroomlijn verslechteren de Cw-waarde van het voertuig."
Bron: https://fietssite.jouwweb.nl/11
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Maximale luchtlijnlengte - door Bart Verbeek - 19-Jan-2022, 07:58 AM
RE: Maximale luchtlijnlengte - door Bacchus - 19-Jan-2022, 08:56 AM
RE: Maximale luchtlijnlengte - door PietV* - 19-Jan-2022, 09:48 AM
RE: Maximale luchtlijnlengte - door 365cycle - 19-Jan-2022, 11:39 AM
RE: Maximale luchtlijnlengte - door Niels van der Wal - 19-Jan-2022, 10:33 AM
RE: Maximale luchtlijnlengte - door ThijsR - 19-Jan-2022, 10:40 AM
RE: Maximale luchtlijnlengte - door Theo Mol - 19-Jan-2022, 11:10 AM
RE: Maximale luchtlijnlengte - door amararock - 19-Jan-2022, 11:24 AM
RE: Maximale luchtlijnlengte - door PietV* - 19-Jan-2022, 11:27 AM
RE: Maximale luchtlijnlengte - door ThijsR - 19-Jan-2022, 07:40 PM
RE: Maximale luchtlijnlengte - door PietV* - 19-Jan-2022, 11:44 AM
RE: Maximale luchtlijnlengte - door PietV* - 19-Jan-2022, 08:10 PM
RE: Maximale luchtlijnlengte - door Jeroen S - 19-Jan-2022, 11:12 PM
RE: Maximale luchtlijnlengte - door 365cycle - 20-Jan-2022, 12:05 PM
RE: Maximale luchtlijnlengte - door Bacchus - 20-Jan-2022, 09:26 AM
RE: Maximale luchtlijnlengte - door Jeroen S - 13-Mar-2022, 01:23 PM
RE: Maximale luchtlijnlengte - door PietV* - 13-Mar-2022, 03:14 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM