Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Velomobiel als substituut voor een Porsche
#15
(14-Jan-2022, 07:33 AM)Niels van der Wal schreef: De Milan is Duits, gemaakt voor duitse wegen.
Klopt. Noord-Duitsland met name: Vlak en open. Dit uit zich vooral in top aerodynamica, maar een minder goede aandrijflijn. Bergop is een Milan niet zo lekker, accelereren gaat ook niet zo soepel. Op een vlakke weg, zelfs tegen de wind in...  Heart

(14-Jan-2022, 07:33 AM)Niels van der Wal schreef: In Nederland zijn veel drempels en vluchtheuvels. Om hier soepel overheen te fietsen heb je bodemvrijheid nodig. De Milan ligt laag, heeft hierdoor weinig bodemvrijheid wat in Nederland beroerd rijdt.

Niels, DF, van der Wal
De DF XL heeft minder bodemvrijheid dan de Milan GT. Wel in gemeten centimeters, maar de vorm is minder handig; voor de voorwielen is een DF lager dan een Milan. Waar ik met de DF overal over de grond kletterde raak ik alleen de allerhoogste drempels met de Milan. 
M'n Milan SL schraapt op dezelfde drempels als de DF XL deed, maar staat één veerring lager dan standaard. 

Het grootste probleem van de Milan is echter dat die heel lang veel minder volwassen is geweest dan de producten van velomobiel.nl en later Intercity Bike. Toen de Quest Carbon op de markt kwam werkte Räderwerk nog volop met glasvezel, de Milan had lang een dubbelzijdige achterbrug (enorm onhandig bij een lekke band achter), en pas bij de Mk4 werd achtervering optioneel leverbaar, om vervolgens bij de Mk5 luchtvering zonder demping in te bouwen Big Grin  Dat laatste is overigens voor alle geleverde Milans kostenloos opgelost. Dan was er lang geen dealer in Nederland, resultaat is dat er weinig Milans zijn.

Overigens vermoed ik dat de locatie van Drymer de Hilgo en Mango ook niet echt geholpen heeft. Hoewel het mooi fietsgebied is wonen daarboven gewoon weinig mensen.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Velomobiel als substituut voor een Porsche - door 365cycle - 14-Jan-2022, 11:38 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zitting op maat zetten en op probleempj...
Het is inderdaad wat...Jeroen S — 11:43 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Maar als 98% van de ...365cycle — 11:42 AM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Ziet er niet uit als...365cycle — 11:40 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Als mensen blind de ...Jeroen S — 11:39 AM
M-racer voorvork
Ik vermoed dat je ee...Jeroen S — 11:33 AM
OSMand instellingen.
Hardloper dat ga ik ...Willeke_IGKT — 11:27 AM
OSMand instellingen.
Willeke kom je er ui...Hardloper — 11:12 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Geweldig Tovenaar, m...Lig-hen — 10:59 AM
OSMand instellingen.
Ik heb een nieuwe ve...Willeke_IGKT — 10:54 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
@wim Als iemand z’n ...Snoek043 — 10:19 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Ja dat is mijn broer...De tovenaar — 10:07 AM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Fietsplannen dit wee...TimSch — 09:28 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Rijdt die man nou zo...Wim -de roetsende — 08:45 AM
M-racer voorvork
Wat mij alleen opval...melle z — 08:21 AM
Zitting op maat zetten en op probleempj...
Met je knieën de bov...Wim -de roetsende — 08:16 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Deel 2 met de Optima...De tovenaar — 08:12 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Je kan onmogelij...Wim -de roetsende — 08:10 AM