Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
#9
Bedankt allemaal voor de antwoorden. Ik weet welke kleuren beter zullen opvallen, maar ben door de antwoorden in die richting niet overtuigd dat je daardoor minder risico loopt. Mijn ervaring is dat je met een opvallende kleur nog steeds overhoop gereden kan worden.

De Does not compute opmerking van Frutsel is wel mijn ervaring. Het mooist hierin was nog wel een fietser die op 2 meter afstand zo voor me af wil slaan en echt zichtbaar over me heen aan het kijken was. Ik schreeuwde HEEEE, en de man schrok zich een ongeluk.

Ik denk dat ik voor een blauw reflecterende  starsky and hutch pijl op de zijkant (van mijn waarschijnlijk toch donkergrijze velo) ga. Misschien ook wat "vreemds" met dezelfde reflectie stickers op de neus.

En ik blijf actief zichtbaar rijden. Dus niet tegen de berm, maar waar mogelijk meer naar het midden zodat ik niet wegval tegen de berm. Ik blijf in het donker slingerend kruispunten naderen (met het idee dat een heen en waar gaand lampje meer opvalt dan een lampje dat praktisch wegvalt tegen alle andere lampjes). Ik wil daglicht verlichting (relatief hoog) bovenop de fiets. En ik blijf iedere auto als potentieel gevaar zien. :-)


[Afbeelding: TULSA142481.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door berth9999 - 28-Nov-2021, 11:35 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door TvWijk - 29-Nov-2021, 12:42 AM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door 365cycle - 29-Nov-2021, 02:45 AM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Frutsel - 29-Nov-2021, 10:22 AM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door PietV* - 29-Nov-2021, 11:40 AM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door berth9999 - 29-Nov-2021, 11:49 AM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door berth9999 - 29-Nov-2021, 12:42 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door PietV* - 29-Nov-2021, 01:01 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door berth9999 - 29-Nov-2021, 02:15 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Frutsel - 29-Nov-2021, 02:22 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door berth9999 - 29-Nov-2021, 02:26 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door PietV* - 29-Nov-2021, 03:13 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Bacchus - 29-Nov-2021, 03:32 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Roepers - 29-Nov-2021, 04:13 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door berth9999 - 29-Nov-2021, 04:21 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door PietV* - 29-Nov-2021, 04:58 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Jeroen S - 29-Nov-2021, 06:36 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door ThijsR - 29-Nov-2021, 08:26 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door 365cycle - 30-Nov-2021, 03:03 AM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Roepers - 30-Nov-2021, 09:05 AM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door 365cycle - 30-Nov-2021, 10:54 AM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Frutsel - 30-Nov-2021, 12:23 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door 365cycle - 30-Nov-2021, 12:43 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Frutsel - 30-Nov-2021, 01:09 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door PietV* - 30-Nov-2021, 03:40 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Frutsel - 30-Nov-2021, 03:57 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door PietV* - 30-Nov-2021, 10:14 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Jeroen S - 30-Nov-2021, 11:06 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Bacchus - 02-Dec-2021, 09:31 AM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door PietV* - 02-Dec-2021, 10:11 AM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door berth9999 - 02-Dec-2021, 10:20 AM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Roepers - 02-Dec-2021, 12:02 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door PietV* - 02-Dec-2021, 12:14 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door 365cycle - 02-Dec-2021, 01:17 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door berth9999 - 02-Dec-2021, 02:15 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door berth9999 - 02-Dec-2021, 04:06 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door emgaron - 02-Dec-2021, 06:47 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Roepers - 02-Dec-2021, 12:30 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Lopopodium - 02-Dec-2021, 01:26 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door PietV* - 02-Dec-2021, 02:41 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door berth9999 - 02-Dec-2021, 02:45 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door PietV* - 02-Dec-2021, 03:48 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door PietV* - 02-Dec-2021, 08:13 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Piet K - 02-Dec-2021, 09:01 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door 365cycle - 02-Dec-2021, 10:36 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Frutsel - 03-Dec-2021, 10:33 AM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door berth9999 - 02-Dec-2021, 11:51 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Theo Mol - 03-Dec-2021, 10:45 AM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door 365cycle - 03-Dec-2021, 12:20 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Lopopodium - 03-Dec-2021, 05:33 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door TvWijk - 03-Dec-2021, 08:28 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door GertBr - 03-Dec-2021, 11:41 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Marnix - 04-Dec-2021, 10:39 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door berth9999 - 13-Jan-2022, 01:54 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door 365cycle - 13-Jan-2022, 02:24 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door berth9999 - 13-Jan-2022, 02:57 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door ThijsR - 13-Jan-2022, 03:08 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Bacchus - 13-Jan-2022, 04:36 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door 365cycle - 13-Jan-2022, 07:44 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door ThijsR - 25-Jan-2022, 04:36 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Roepers - 25-Jan-2022, 07:38 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door PietV* - 26-Jan-2022, 01:16 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Bacchus - 26-Jan-2022, 02:45 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door GerDilven - 13-Feb-2022, 11:29 AM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Frutsel - 13-Feb-2022, 03:11 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door Roefie - 30-Apr-2022, 09:47 PM
RE: Velomobiel, kleur en zichtbaarheid - door GertBr - 30-Apr-2022, 09:29 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM