05-Nov-2021, 05:44 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Nov-2021, 06:31 PM door pietandringa.)
365CYCLE:
Dus die hartslag is dan niet haalbaar?
155 bpm lukt mij al langere tijd niet meer in de Quest inderdaad.
365CYCLE:
Weet je toevallig je gemiddelde hartslag nog van de LEL?
In 2016 had ik nog geen hartslagmeter. Maar die LEL is net iets minder dan één uur heel hard trappen en voor mijn gevoel een uur lang achter adem en heel erg hijgen. Veel meer dan bij 155 bpm. In 2018 heb ik een sporttest gedaan in het UMCG met VO2 max test. Mijn omslagpunt lag toen bij 181 bpm en 188 bpm bij VO2 max. Ik vermoed dat ik die LEL met een gemiddelde hartslag tussen 165 en 170 bpm heb gereden.
365CYCLE:
Rijd je eigenlijk met racekap, of zonder? >> Met de racekap erop is mijn vermogen ook wat lager, zal met beperktere zitpositie, luchtkwaliteit en/of temperatuur te maken hebben denk ik. Omdat de fiets efficiënter wordt is de snelheid wel weer hoger.
Ik rijd al heel lang niet meer met de racekap en heb deze inmiddels verkocht. Op snelheid en met veel wind maakt dat zeker verschil. Echter, als ik lekker trap en energie kan leveren dan is mijn hartslag gewoon een stuk hoger. De hartslag wil gewoon niet omhoog, terwijl dat op de roeifiets of stadsfiets geen probleem is. En in het verleden was het ook geen probleem.
Ik heb de gok genomen met de Milan, omdat de proefrit veelbelovend was. Bovendien kost het tijd om aan een fiets te wennen en dat is lastig vast te stellen met een aantal proefritten. Ik ben erg benieuwd straks..
Dus die hartslag is dan niet haalbaar?
155 bpm lukt mij al langere tijd niet meer in de Quest inderdaad.
365CYCLE:
Weet je toevallig je gemiddelde hartslag nog van de LEL?
In 2016 had ik nog geen hartslagmeter. Maar die LEL is net iets minder dan één uur heel hard trappen en voor mijn gevoel een uur lang achter adem en heel erg hijgen. Veel meer dan bij 155 bpm. In 2018 heb ik een sporttest gedaan in het UMCG met VO2 max test. Mijn omslagpunt lag toen bij 181 bpm en 188 bpm bij VO2 max. Ik vermoed dat ik die LEL met een gemiddelde hartslag tussen 165 en 170 bpm heb gereden.
365CYCLE:
Rijd je eigenlijk met racekap, of zonder? >> Met de racekap erop is mijn vermogen ook wat lager, zal met beperktere zitpositie, luchtkwaliteit en/of temperatuur te maken hebben denk ik. Omdat de fiets efficiënter wordt is de snelheid wel weer hoger.
Ik rijd al heel lang niet meer met de racekap en heb deze inmiddels verkocht. Op snelheid en met veel wind maakt dat zeker verschil. Echter, als ik lekker trap en energie kan leveren dan is mijn hartslag gewoon een stuk hoger. De hartslag wil gewoon niet omhoog, terwijl dat op de roeifiets of stadsfiets geen probleem is. En in het verleden was het ook geen probleem.
Ik heb de gok genomen met de Milan, omdat de proefrit veelbelovend was. Bovendien kost het tijd om aan een fiets te wennen en dat is lastig vast te stellen met een aantal proefritten. Ik ben erg benieuwd straks..