Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Staartpunt intern afsluiten - voordelen en methodes?
#13
(26-Aug-2021, 06:05 PM)Jeroen S schreef: In ongeveer 10 jaar ligfietswedstrijdrijden, zowel in Nederland als daarbuiten, waaronder meerdere EK en WK wedstrijden ben ik nog niet iemand tegen gekomen die zijn staartpunt van binnen had afgesloten met een andere reden dan om een droge bagageruimte te maken. Maar goed, dat is al weer een poosje terug.

Ook bijvoorbeeld Bram Moens die een hele reeks records op zijn naam heeft staan, en nog een stel meer op zijn fietsen, heeft volgens mij nog nooit een puntje van binnen afgesloten.

Als iedereen met een open staartpunt rijdt is het wel zo sportief. Toen werd wel met dichte achterwielen gereden. Turbulentie door gespaakte wielen was bekend.
M5 heeft niet voor niets aerodynamische 2-spaaks wielen gemaakt. http://www.2-spoke.com/speed/

Bij het wereldrecord met aerodynamische ligfietsen, de gemiddelde snelheid over 200 meter, waarbij snelheden boven de 140 km/h wordt gereden, is luchtweerstand de belangrijkste factor. Naast rol- en transmissieweerstand. In het VeloX project wordt op al die punten rekening gehouden met weerstanden. Korte en rechte aandrijflijn, schakelen met de cassette i.p.v. een derailleur, dichte wielen en in wielkasten, geen voorruitje maar camera enz.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Staartpunt intern afsluiten - voordelen en methodes? - door PietV* - 27-Aug-2021, 10:33 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Het samenspel van VM met racekap, vizie...
De meeste middeltjes...Frutsel — 04:15 PM
Het samenspel van VM met racekap, vizie...
Iemand hier erva...LigfietsWilsum — 02:47 PM
Het samenspel van VM met racekap, vizie...
Iemand hier ervari...365cycle — 02:19 PM
wat ze zeggen
Ik heb deze conver...365cycle — 02:07 PM
wat ze zeggen
Misschien kun je bet...Hardloper — 02:01 PM
Het samenspel van VM met racekap, vizie...
Heb nu, na verspreid...Boyd Maduro — 02:00 PM
wat ze zeggen
Rij ik in het donker...Willeke_IGKT — 11:22 AM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
De C-Alleweder i...Frutsel — 10:42 AM
Velomobiel in herbouw.
Ja. Dat is een Borea...benparke — 10:21 AM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
De C-Alleweder is ...365cycle — 09:42 AM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
Dat klopt, de Orca i...Jeroen S — 08:58 AM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
De C-Alleweder is ni...Gideonaut — 01:03 AM
Velomobiel in herbouw.
Dat is een Borealis ...Gideonaut — 12:53 AM
Velomobiel in herbouw.
Ik vond dit YouTube ...Willeke_IGKT — 12:35 AM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
Kan dat crankstel ni...Jeroen S — 11:08 PM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
Ik weet niet hoe erv...365cycle — 11:07 PM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
Hallo allemaal, Ik...Willeke_IGKT — 11:01 PM