Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Staartpunt intern afsluiten - voordelen en methodes?
#13
(26-Aug-2021, 06:05 PM)Jeroen S schreef: In ongeveer 10 jaar ligfietswedstrijdrijden, zowel in Nederland als daarbuiten, waaronder meerdere EK en WK wedstrijden ben ik nog niet iemand tegen gekomen die zijn staartpunt van binnen had afgesloten met een andere reden dan om een droge bagageruimte te maken. Maar goed, dat is al weer een poosje terug.

Ook bijvoorbeeld Bram Moens die een hele reeks records op zijn naam heeft staan, en nog een stel meer op zijn fietsen, heeft volgens mij nog nooit een puntje van binnen afgesloten.

Als iedereen met een open staartpunt rijdt is het wel zo sportief. Toen werd wel met dichte achterwielen gereden. Turbulentie door gespaakte wielen was bekend.
M5 heeft niet voor niets aerodynamische 2-spaaks wielen gemaakt. http://www.2-spoke.com/speed/

Bij het wereldrecord met aerodynamische ligfietsen, de gemiddelde snelheid over 200 meter, waarbij snelheden boven de 140 km/h wordt gereden, is luchtweerstand de belangrijkste factor. Naast rol- en transmissieweerstand. In het VeloX project wordt op al die punten rekening gehouden met weerstanden. Korte en rechte aandrijflijn, schakelen met de cassette i.p.v. een derailleur, dichte wielen en in wielkasten, geen voorruitje maar camera enz.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Staartpunt intern afsluiten - voordelen en methodes? - door PietV* - 27-Aug-2021, 10:33 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mee eens dat je nog ...Niels van der Wal — 07:56 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Oei daar ben je nog ...Gideonaut — 06:35 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
balen Niels! Wat ...365cycle — 05:30 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Gelukkig ben je zelf...tiemen — 05:11 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Sterkte Niels, hoop ...Hardloper — 04:45 PM
Verlichtingsbatterij in de velomobiel: ...
Mistlampen voor moto...LigfietsWilsum — 04:28 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
omdat ik voor het ee...NielsKo — 03:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Een QV rijdt een s...qv-tester — 03:48 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Niks ten nadelen v...365cycle — 03:37 PM
Verlichtingsbatterij in de velomobiel: ...
Oh, en de echt gro...365cycle — 03:35 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Nu ik er in gereden ...Gideonaut — 03:35 PM
Verlichtingsbatterij in de velomobiel: ...
Oh, en de echt groot...LigfietsWilsum — 03:09 PM
Verlichtingsbatterij in de velomobiel: ...
Alles draait op on...365cycle — 02:53 PM
Verlichtingsbatterij in de velomobiel: ...
Bedankt voor de moei...Arend-Jan — 02:30 PM
Verlichtingsbatterij in de velomobiel: ...
Voor jullie gemeten:...LigfietsWilsum — 02:23 PM
Andere maatvoering?
Standards are great,...LigfietsWilsum — 02:14 PM
Andere maatvoering?
Andrew S. Tanenbau...365cycle — 02:03 PM