Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sportlab Sedoc
#8
(05-Jun-2021, 08:54 PM)Hoekie schreef:
(05-Jun-2021, 04:02 PM)PietV* schreef: Op 26:15 wetenschappelijk onderzoek in de windtunnel van Eindhoven dat grote wielen minder luchtweerstand opleveren door aerodynamisch voordeel. Dus grote wielen leveren dubbel voordeel op. Zowel op de rolweerstand als de luchtweerstand.

Nuance: Niet bij velomobielen (inkoppertje)

Toch een nuance (uitkoppertje). Het heeft te maken met de rotatiesnelheid van het wiel. Kleine wielen draaien sneller dan grote wielen bij gelijke rijsnelheid. Het zijn de sneller draaiende spaken in het kleine wiel die extra luchtweerstand opleveren. Die luchtweerstand neemt kwadratisch toe met de spaaksnelheid. En die weerstand wordt ook geleverd in de wielkast van een velomobiel. Vergelijk het maar met de roeimachine met een weerstandstrommel door luchtwervelingen. Hoe harder je aan die machine trekt hoe groter de weerstand.
Dat is het grote voordeel van het tweespaakswiel van M5. Minimaal aantal spaken in aerodynamische vleugenvorm. Ook in een velomobiel. En bovendien een aerodynamische velg, dat voor de open fiets nog meer voordeel oplevert.

http://www.2-spoke.com/
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Sportlab Sedoc - door PietV* - 16-May-2021, 09:41 AM
RE: Sportlab Sedoc - door Hoekie - 16-May-2021, 11:54 AM
RE: Sportlab Sedoc - door PietV* - 16-May-2021, 01:24 PM
RE: Sportlab Sedoc - door Wim -de roetsende - 16-May-2021, 02:17 PM
RE: Sportlab Sedoc - door PietV* - 17-May-2021, 06:52 AM
RE: Sportlab Sedoc - door PietV* - 05-Jun-2021, 04:02 PM
RE: Sportlab Sedoc - door Hoekie - 05-Jun-2021, 08:54 PM
RE: Sportlab Sedoc - door PietV* - 06-Jun-2021, 06:51 AM
RE: Sportlab Sedoc - door Jeroen S - 06-Jun-2021, 11:48 AM
RE: Sportlab Sedoc - door Hoekie - 06-Jun-2021, 07:35 PM
RE: Sportlab Sedoc - door Jurrien - 06-Jun-2021, 09:43 PM
RE: Sportlab Sedoc - door PietV* - 06-Jun-2021, 11:10 PM
RE: Sportlab Sedoc - door Jeroen S - 07-Jun-2021, 08:21 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Het enige feit is da...ZoefZoef — 01:20 PM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Ik gebruik soms dit ...Willeke_IGKT — 12:54 PM
Bülk Distance R (was SLFS (Super Light ...
Wordt tóch een nieuw...Hoekie — 12:30 PM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Ik heb ook geen erva...Jeroen S — 11:49 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Maar als 98% van de ...melle z — 11:44 AM
Zitting op maat zetten en op probleempj...
Het is inderdaad wat...Jeroen S — 11:43 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Maar als 98% van de ...365cycle — 11:42 AM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Ziet er niet uit als...365cycle — 11:40 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Als mensen blind de ...Jeroen S — 11:39 AM
M-racer voorvork
Ik vermoed dat je ee...Jeroen S — 11:33 AM
OSMand instellingen.
Hardloper dat ga ik ...Willeke_IGKT — 11:27 AM
OSMand instellingen.
Willeke kom je er ui...Hardloper — 11:12 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Geweldig Tovenaar, m...Lig-hen — 10:59 AM
OSMand instellingen.
Ik heb een nieuwe ve...Willeke_IGKT — 10:54 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
@wim Als iemand z’n ...Snoek043 — 10:19 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Ja dat is mijn broer...De tovenaar — 10:07 AM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Fietsplannen dit wee...TimSch — 09:28 AM