Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gemiddelde snelheid gaat omlaag?
#10
Al mijn naven zijn Shimano met losse conus-cup en kogels. Nieuw zijn Shimano naven altijd te strak afgesteld, je zal daar weinig aan merken met fietsen maar de conussen, en uiteindelijk ook de cups, slijten daardoor wel heel snel.
Jaarlijks haal ik de lagers uit elkaar, maak ze schoon en met nieuw vet en elke 2 jaar nieuwe kogels. Zo gaan mijn naven lang mee, het 20" voorwiel met eenvoudig Shimano Deore naafje draait al bijna 34.000 km zonder zichtbare slijtage.
Na een jaar kwam ik er achter dat de 4-kante Truvativ trapas zwaar draaide, als ik hem monterde en de linker cup aandraaide, kwamen de lagers onder druk te staan en draaide de as zwaar. Ik denk een fabricage foutje, dus as vervangen.

Mijn 1e ligfiets had ook kettingbuizen, daar hoopte zich vuil, vet en vooral zand op. Als ik de ketting had schoongemaakt, propte ik daarna, in peut gedrenkte stukjes t-shirt in de ketting, en draaide de ketting door de buizen heen. Maar al zijn de buizen schoon, toch gaat er energie verloren.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Gemiddelde snelheid gaat omlaag? - door ErikvanD - 06-Jul-2017, 01:48 PM
RE: Gemiddelde snelheid gaat omlaag? - door gideon - 06-Jul-2017, 03:27 PM
RE: Gemiddelde snelheid gaat omlaag? - door ErikvanD - 06-Jul-2017, 04:06 PM
RE: Gemiddelde snelheid gaat omlaag? - door Johan. - 06-Jul-2017, 06:32 PM
RE: Gemiddelde snelheid gaat omlaag? - door ErikvanD - 06-Jul-2017, 07:01 PM
RE: Gemiddelde snelheid gaat omlaag? - door gideon - 06-Jul-2017, 07:24 PM
RE: Gemiddelde snelheid gaat omlaag? - door Lopopodium - 06-Jul-2017, 07:38 PM
RE: Gemiddelde snelheid gaat omlaag? - door Roepers - 06-Jul-2017, 07:39 PM
RE: Gemiddelde snelheid gaat omlaag? - door ErikvanD - 06-Jul-2017, 08:53 PM
RE: Gemiddelde snelheid gaat omlaag? - door gideon - 06-Jul-2017, 09:59 PM
RE: Gemiddelde snelheid gaat omlaag? - door Frank - 07-Jul-2017, 07:46 AM
RE: Gemiddelde snelheid gaat omlaag? - door Lopopodium - 08-Jul-2017, 10:31 AM
RE: Gemiddelde snelheid gaat omlaag? - door PietV* - 08-Jul-2017, 11:33 AM
RE: Gemiddelde snelheid gaat omlaag? - door Frank - 08-Jul-2017, 11:58 AM
RE: Gemiddelde snelheid gaat omlaag? - door Hans58 - 08-Jul-2017, 12:27 PM
RE: Gemiddelde snelheid gaat omlaag? - door Lopopodium - 09-Jul-2017, 06:22 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
wat ze zeggen
Vanochtend kwam een ...De tovenaar — 12:59 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ho...SnoekL#35 — 12:51 PM
Banden, banden en nog eens banden
Regelmatig van kant ...LigfietsWilsum — 12:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... omdat ik er acht...datakneder — 12:09 PM
Banden, banden en nog eens banden
Toch even dit plaatj...TimSch — 11:57 AM
wat ze zeggen
Ik moest nog wel e...Hardloper — 10:50 AM
Mijn CHR Carbon High Racer
"M5 heeft nog e...liggende daan — 10:43 AM
wat ze zeggen
Ik hoorde laatst ee...Arend-Jan — 07:39 AM
wat ze zeggen
"bent u atleet?...365cycle — 01:43 AM
Milan 4.2
Het is een enorme kl...Jeroen S — 11:26 PM
Milan 4.2
Update bij de buren ...Arend-Jan — 10:35 PM
Medeliggers onderweg
M'n vrouw wilde ook ...Jeroen S — 10:33 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Er zijn ook wel ande...Jeroen S — 10:32 PM
wat ze zeggen
Op de vraag of die e...Jeroen S — 10:22 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Haha, ik reken mezel...EnriceV82 — 10:04 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Zie ook hier.melle z — 07:12 PM
Medeliggers onderweg
Ik ben wel eens la...Wim -de roetsende — 06:35 PM