Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bikefitten in de velomobiel
#15
Ik heb schoenen waarin mijn voeten zich kunnen uitzetten.
Ik heb links maat 43 en rechts maat 44. Kostte maar €50,- extra.

De lengte van een schoen moet goed passen. Als de breedte vervolgens niet goed is, dan heb je de verkeerde schoenen aan.

Fietsen is iets heel anders dan wandelen. Als je fietsschoen te groot is, dan gaat je voet schuiven in je schoen. Daardoor krijg je brandende voorvoeten.

Dit verhaal heb ik niet zelf verzonnen. In Zutphen zit in de Bikestore een echt goede shoefitter. Hij verkoopt vooral Lake schoenen en die zijn ook in verschillende breedtes te koop.

Als een maat groter voor jou goed werkt op basis van je ervaring. Dan is dat voor jou dus prima. Maar of dit advies voor iedereen zinvol is, daar heb ik mijn vraagtekens bij. Je benoemt nadrukkelijk dat het om inspanningen gaat die uuuuuuuren duren. Voor de meeste fietsers geldt dit niet. Die rijden misschien maximaal 5 of 6 uren achter elkaar.

Mijn advies: Heb je last van je voeten, ga dan naar een goede shoefitter die verstand van zaken heeft.


Aanvulling: Bij veel fietsschoenen moet je trouwens wel een maat of soms zelfs 2 maten groter kopen, omdat de maatvoering van dat merk niet echt synchroon loopt met die van gewone schoenen. Ik hoorde ooit van iemand dat hij Sidi's had in maat 48, terwijl hij normaal gesproken in een heel beschaafd maatje 45 past.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle


Berichten in dit topic
Bikefitten in de velomobiel - door 365cycle - 17-Jan-2021, 10:32 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door PietV* - 18-Jan-2021, 12:13 AM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door 365cycle - 18-Jan-2021, 12:46 AM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door PietV* - 18-Jan-2021, 01:58 AM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door 365cycle - 18-Jan-2021, 02:36 AM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door PietV* - 18-Jan-2021, 12:40 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door 365cycle - 18-Jan-2021, 05:48 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door Frutsel - 18-Jan-2021, 01:25 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door GertBr - 18-Jan-2021, 02:22 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door Peter de Rond - 18-Jan-2021, 06:26 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door 365cycle - 18-Jan-2021, 09:50 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door Wim -de roetsende - 18-Jan-2021, 10:16 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door 365cycle - 18-Jan-2021, 10:34 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door Peter de Rond - 18-Jan-2021, 11:12 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door Wim -de roetsende - 18-Jan-2021, 11:23 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door 365cycle - 19-Jan-2021, 05:27 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door Jeroen S - 21-Jan-2021, 10:08 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door 365cycle - 22-Jan-2021, 04:52 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door Wim -de roetsende - 22-Jan-2021, 06:35 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door 365cycle - 22-Jan-2021, 06:37 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door sjefke - 22-Jan-2021, 07:43 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen:
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM