Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bikefitten in de velomobiel
#11
(18-Jan-2021, 06:26 PM)Peter de Rond schreef: Toen ik begon met randoneuren reed ik met SPD pedalen, had ik vaak last van brandende voeten en pijn bij lange afstanden. Nadat ik ben overgegaan op Speedplay Zero trappers en plaatjes geen pijntje meer. plaatjes zover mogelijk naar de hak monteren en het grote oppervlak van de plaatjes onder je schoen zorgen voor een veel lagere druk per vierkante mm. en als ik iets voel aan belasting, trappen en trekken, hierdoor ontlast je je voeten en wordt de arbeid verdeelt over meerdere spieren. ook 1 maat grotere schoenen helpen bij problemen, kunnen je voeten uitzetten bij langdurige belasting.
Maar hebben die Speedplay Zero trappers echt nog zoveel voordeel t.o.v. een Look Keo? De meeste velonauten rijden met SPD of iets wat daar op lijkt, en dan is het oppervlak idd heel klein. Ik reed om die reden bewust al met racepedalen. Het voelt met SPD echt alsof m'n voet zich om de plaat onderin de schoen vouwt, dus ik was al snel overgestapt op SPD-SL. Recent gewisseld naar Look Keo, in eerste instantie voor m'n powermeters maar ik vind ze nu ook gewoon prettiger trappen.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Bikefitten in de velomobiel - door 365cycle - 17-Jan-2021, 10:32 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door PietV* - 18-Jan-2021, 12:13 AM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door 365cycle - 18-Jan-2021, 12:46 AM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door PietV* - 18-Jan-2021, 01:58 AM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door 365cycle - 18-Jan-2021, 02:36 AM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door PietV* - 18-Jan-2021, 12:40 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door 365cycle - 18-Jan-2021, 05:48 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door Frutsel - 18-Jan-2021, 01:25 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door GertBr - 18-Jan-2021, 02:22 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door Peter de Rond - 18-Jan-2021, 06:26 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door 365cycle - 18-Jan-2021, 09:50 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door Wim -de roetsende - 18-Jan-2021, 10:16 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door 365cycle - 18-Jan-2021, 10:34 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door Peter de Rond - 18-Jan-2021, 11:12 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door Wim -de roetsende - 18-Jan-2021, 11:23 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door 365cycle - 19-Jan-2021, 05:27 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door Jeroen S - 21-Jan-2021, 10:08 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door 365cycle - 22-Jan-2021, 04:52 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door Wim -de roetsende - 22-Jan-2021, 06:35 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door 365cycle - 22-Jan-2021, 06:37 PM
RE: Bikefitten in de velomobiel - door sjefke - 22-Jan-2021, 07:43 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM