16-Oct-2020, 08:21 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Oct-2020, 08:34 AM door Burley1979.)
(15-Oct-2020, 09:08 PM)jellebakker83 schreef: Dank je!
Ik heb nu 170 mm cranks en een 130x5 spider en de voorbladen zijn 30-39-52 (maar ik zit ook te denken aan een 2-speed voorblad) Mijn voorderailleur werkt niet, dan vliegt de ketting eraf.
En wat voor power meter raden jullie mij aan? Ik zat te denken die van Rotor als ik toch q-rings wil gezien de positieve verhalen.
Als je voorderrailleur eraf vliegt staan de limit schroefjes niet goed. Die kan je gewoon afstellen. Dat is niet heel moeilijk. Op YouTube vind je genoeg beschrijvingen en filmpjes.
Ik lees het vaker hier over een powermeter maar ben benieuwd wat je ermee wil doen of wat je ervan verwacht.
Wil je trainen op vermogen of alleen aflezen hoeveel watt je trapt.
Wat voor powermeter je wil hangt af van vooral jouw budget. Hou er ook rekening mee dat niet alle powermeters overweg kunnen met ovale tandwielen.
Voor een powermeter van rotor kan je gewoon een passende bsa trapas monteren voor een 30 mm as.
Rotor powermeters gebruiken een losse spider en kan je de spider ook los halen en kan je die per graad verstellen.
Als je toch geld wil uitgeven zou dat mijn keuze zijn. Maar zou dan toch eerst contact opnemen met rotor zelf of een verdeler.
Wat je zou kunnen doen is je crank eraf halen en opsturen naar Peter de rond, dat hij ze monteerd en daarna terug stuurt. 5x130 bladen kan je later ook gewoon halen bij webshops als mantel etc. Al moet je er wel rekening mee houden dan 5x130 er met verloop van tijd uitgaat. Meeste is 5x110 of 4x110.