05-Oct-2020, 12:05 PM
(05-Oct-2020, 10:53 AM)GertBr schreef: Ik kan mij herinneren dat Erikfietst daar enige tijd terug ook over schreef op zijn blog.
Klopt! En in deze post over de Ronde van Vlaanderen schrijf ik nog wat meer over mijn ervaringen (ergens halverwege onder het kopje "Schlumpf")
Hij zit nog steeds in mijn trike. Tot dusver heel betrouwbaar en stil gebleken. In aanvulling op hetgeen ik destijds schreef heb ik het gevoel dat de Schlumpf in de 1:1 stand wel wat extra weerstand heeft. Niet heel veel en ik vind het ook prima op de trike, dat is toch geen snelheidsmonster. Het grootste nadeel vind ik het duidelijke dode punt dat je voelt bij het trappen in de (hele) lage versnellingen bergop. Dat trapt niet echt fijn. Maar goed, ik kom er prima mee boven en ik gebruik de lage stand maar zelden. In het terrein en/of los zand is de lage gearing overigens ook erg fijn, als je vastzit kom je in low gearing met gecontroleerd trappen dan vaak toch nog weg zonder af te hoeven stappen
Onlangs heb ik een tweede Schlumpf drive gekregen als wederdienst , die wil ik wellicht eens proberen op een handbike. Daar worden ze ook regelmatig op gebruikt.