Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ter lering: dashboard kabels en heatsinkje
#6
(04-Oct-2020, 04:50 PM)Coen__ schreef: Zo'n LED koplamp met interne stroomregelaar achter een spanningsregelaar zitten om hem te dimmen is ook een beetje raar.

Eigenlijk moet je de IQ-X E openslopen en hem rechtstreeks achter een zelf te bedienen stroomregelaar zetten. Op het Duitse velomobilforum.de staat er wel hoe dat moet. Zal even voor je zoeken.
Op een QuattroVelo is het eigenlijk slimmer om gewoon één van de twee lampen uit te schakelen in stand 1. Stond bij mij al een tijdje op de planning, maar op zich moet het eenvoudig kunnen en volgens mij lopen er ook twee separate plusdraden naar de lampen.

(04-Oct-2020, 04:50 PM)Coen__ schreef: Weet je welk vermogen er opgenomen wordt door de IQ-X E in de gedimde stand?
Dat verschilt per fiets, je kan het namelijk met een schroefje regelen. Een andere goede reden om gewoon één lamp uit te willen schakelen is dat bij mij de lampen nu heel prettig schijnen wanneer m'n accu vol is (12,6V), maar wanneer deze bijna leeg is en de spanning onder de 10V zakt beginnen ze zichtbaar te knipperen.

(04-Oct-2020, 04:50 PM)Coen__ schreef: Op fullpower is de accu natuurlijk binnen twee uur leeg zeker?
Gaat idd vrij hard. M'n 5000 mAh was met warm weer na 7,5u leeg.

(04-Oct-2020, 04:50 PM)Coen__ schreef: Geeft de IQ-X E een beter lichtbeeld dan de Cyo Premium E?
Ik vind van wel. Heb beide gehad in m'n DF, en behalve de bak extra licht lijkt hij zowel breder als verder te schijnen. Ik durfde met de originele lamp 's nachts niet echt door te rijden. Met de IQ-X E rijd ik 's nachts (zeker met de hoge plaatsing in de QV) gewoon harder dan overdag, want minder volk op de weg en als ze er zijn zie ik ze op tijd  Big Grin 

De IQ-X E heeft zelfs onder een lantaarnpaal nog behoorlijk wat in de pap te brokkelen:
[Afbeelding: IQ-X-E.png]
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Ter lering: dashboard kabels en heatsinkje - door Hoekie - 02-Oct-2020, 07:32 PM
RE: Ter lering: dashboard kabels en heatsinkje - door 365cycle - 05-Oct-2020, 10:20 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Oké man ;)...365cycle — 04:42 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Zo'n vakjury neem ik...ZoefZoef — 04:40 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Waar was je langsge...ZoefZoef — 04:16 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
M-Gineering heeft ge...Snoek043 — 04:13 PM
Clikvalve - Veelbelovend nieuw ventiel
Nieuwe ontwikkelinge...Boyd Maduro — 03:49 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Waar was je langsgeg...Lopopodium — 03:42 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Als meerdere platf...365cycle — 03:33 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
En toch hè? Toch zou...ZoefZoef — 03:27 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Het enige feit is d...Snoek043 — 03:18 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Het zit je wel dwars...melle z — 03:06 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Als mensen blind de...Snoek043 — 02:54 PM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Als je velomobiel ee...365cycle — 02:17 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Het enige feit is ...365cycle — 02:15 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik zweer bij een sta...Merijn — 01:36 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Het enige feit is da...ZoefZoef — 01:20 PM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Ik gebruik soms dit ...Willeke_IGKT — 12:54 PM
Bülk Distance R (was SLFS (Super Light ...
Wordt tóch een nieuw...Hoekie — 12:30 PM