07-Sep-2020, 01:31 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-Sep-2020, 01:35 AM door 365cycle.)
Op zich vind ik de QV+ met racekap ook niet claustrofobisch, maar ik heb voor m'n gevoel wel minder overzicht dan in de DF (zonder kap). Die laatste vond ik - ondanks z'n kleine instapgat - het minst claustrofobisch aanvoelen: de sleuf in de neus geeft een behoorlijk open gevoel. Ook het Versatile-dakje werkte daarmee erg goed.
Met de racekap was hij snel, maar voelde het wel alsof ik contact met de buitenwereld miste. Dat is in de QV toch echt wel wat beter.
M.b.t.: "Halfopen": Hoewel de Milan (door de vlakke houding) minder overzicht geeft dan zowel een QV als een DF, kan je die fiets wel degelijk halfopen rijden: Het hele scharnierende bovendeel kan eraf, en in de GT kan je het naast je opbergen in de fiets (of dat in de SL ook past weet ik niet).
De fiets is dan ongeveer vanaf je knieën open; in de zomer een stuk koeler en hij wordt er niet eens heel veel langzamer van.
Kijk hier eventueel ff voor een plaatje.
Met de racekap was hij snel, maar voelde het wel alsof ik contact met de buitenwereld miste. Dat is in de QV toch echt wel wat beter.
M.b.t.: "Halfopen": Hoewel de Milan (door de vlakke houding) minder overzicht geeft dan zowel een QV als een DF, kan je die fiets wel degelijk halfopen rijden: Het hele scharnierende bovendeel kan eraf, en in de GT kan je het naast je opbergen in de fiets (of dat in de SL ook past weet ik niet).
De fiets is dan ongeveer vanaf je knieën open; in de zomer een stuk koeler en hij wordt er niet eens heel veel langzamer van.
Kijk hier eventueel ff voor een plaatje.