Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oliedempers voor de quest.
#10
(02-Jul-2020, 12:50 AM)Hoekie schreef: De achter demper van Peter de Rond was destijds bij mijn Strada een hele vooruitgang. De Risse demper vond ik weer niks. Veel te harde demping. Wellicht mede omdat ik relatief licht ben.

Ik ben ook licht (onder de 60 kg) en de achterdemper van velomobiel word ik mee gelanceerd elke drempel. De Risse demper voorkomt dit juist. Dus ik rij daar heel fijn mee. Vorig jaar met de Quest XS een dag met de standaard demper gereden. Ik was meteen weer genezen. Mijn reserve demper gelijk erin gezet. En nu heb ik dus 3 risse dempers. een in de Strada, een in de Quest XS en 1 reserve. Als er een vervangen moet stuur ik de andere gelijk op naar Wim. In mijn geval zo'n 1x per jaar/1,5 jaar. Ik rij zo'n 15.000 km per jaar gemiddeld. Soms 20.000 soms 10.000. Dus ik vind onderhoud wel meevallen. Overigens pomp ik hem ook niet zo hard op hoor. Bij mij staat ie standaard op 3,75-4,25 bar. Ik ken mensen die er wel 15 bar in stoppen, dat lijkt me dan wel heel erg hard. 

Uiteraard wel geinteresseerd in een onderhoudsvrijedemper met dezelfde voordelen als de risse. Ben erg benieuwd.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Oliedempers voor de quest. - door campr23 - 01-Jul-2020, 06:04 PM
RE: Oliedempers voor de quest. - door GertBr - 01-Jul-2020, 09:00 PM
RE: Oliedempers voor de quest. - door Hoekie - 01-Jul-2020, 10:18 PM
RE: Oliedempers voor de quest. - door campr23 - 01-Jul-2020, 10:44 PM
RE: Oliedempers voor de quest. - door Hoekie - 02-Jul-2020, 12:50 AM
RE: Oliedempers voor de quest. - door Roef Veerman - 02-Jul-2020, 01:11 PM
RE: Oliedempers voor de quest. - door Hoekie - 02-Jul-2020, 02:17 PM
RE: Oliedempers voor de quest. - door Wim -de roetsende - 03-Jul-2020, 06:32 AM
RE: Oliedempers voor de quest. - door campr23 - 02-Jul-2020, 09:08 AM
RE: Oliedempers voor de quest. - door Hoekie - 02-Jul-2020, 11:06 AM
RE: Oliedempers voor de quest. - door Niels van der Wal - 02-Jul-2020, 11:57 AM
RE: Oliedempers voor de quest. - door Hoekie - 02-Jul-2020, 02:34 PM
RE: Oliedempers voor de quest. - door Roepers - 02-Jul-2020, 12:04 PM
RE: Oliedempers voor de quest. - door ErikvanD - 02-Jul-2020, 02:27 PM
RE: Oliedempers voor de quest. - door pietandringa - 02-Jul-2020, 10:08 PM
RE: Oliedempers voor de quest. - door campr23 - 07-Jul-2020, 09:31 AM
RE: Oliedempers voor de quest. - door Wim -de roetsende - 07-Jul-2020, 08:35 PM
RE: Oliedempers voor de quest. - door GertBr - 07-Jul-2020, 09:25 PM
RE: Oliedempers voor de quest. - door Wim -de roetsende - 07-Jul-2020, 10:09 PM
RE: Oliedempers voor de quest. - door campr23 - 08-Jul-2020, 10:58 AM
RE: Oliedempers voor de quest. - door Hoekie - 08-Jul-2020, 04:25 PM
RE: Oliedempers voor de quest. - door Wim -de roetsende - 08-Jul-2020, 05:29 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM